Schulte Ufer messen wel of niet in de vaatwasser?

Op de messen van Schulte Ufer van de BP actie staat dat ze niet in de vaatwasser kunnen. Dit vind ik erg onhandig, heeft iemand al wel ervaring met deze messen door ze gewoon in de vaatwasser te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

BIj alle messen wordt het advies gegeven ze niet in de vaatwasser te doen, ik dacht wegens vlekken die er dan opkomen (waarvandaan weet ik niet). Ik die het dus wel, voor eigen risico

Ik heb vaker gelezen dat messen bot worden in de vaatwasser. Daarom wordt aangeraden deze niet in de machine te doen.

Bij sommige messen is het handvat met aluminiumhoudende nagels aan jet lemmet geklonken. Die kun je beter niet in de afwasmachine doen omdat aluminium sterk corrodeert door afwasmachinemiddel. Roestende voorwerpen kunnen vlekken doen ontstaan op roestvast staal en messen kunnen sneller bot worden in de machine. Aan dat laatste kun je iets doen maar doe dat alleen met goed slijpmateriaal of besteed het aan iemand uit die de kunst verstaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100