Ik heb gemarineerde diepvries spare ribs gehaald, deze zijn niet voorgegaard. Hoe maak ik deze klaar?

Moet ik ze koken, en dan af grillen? Of bakken en dan in de oven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.2K

Antwoorden (6)

Ik zou ze garen in magnatron daarna oven althans doen wij met kip altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet koken dan gaat de marinade eraf
oven voorverwarmen op 200 graden en dan ong een uurtje afbraden. wel opletten of ze niet vebranden ivm marinade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je ze gewoon op de grill leggen en is koken niet eens nodig. Maar als je echt zeker wilt weten dat ze niet meer schadelijk zijn voor je gezondheid ,dan bak je ze gewoon eerst even goed in de pan en doe je ze daarna even lekker in de oven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij laat je ze best eerst ontdooien.
Daarna koken en daarna bakken in de pan of grillen in de traditionele oven of micro-combi-oven.

Het recept via bijgevoegde link wijkt wellicht af qua noodzakelijke ingrediënten doch vanaf dat jouw spareribs ontdooit zijn kan je wel rekening houden met de kook- en braadtijd in dit voorbeeld.

Bereid ze hoe dan ook met Passie, Geduld, Aandacht en héél véél Liefde en ze smaken ALTIJD goed!

Smakelijk en als het lukt mag je ons altijd eens uitnodigen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de Marinade zijn ze min of meer al voorgegaard.
Laat ze eerst in de koelkast ontdooien, dan bakken in de
pan of oven 45 min. niet eerst koken !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spare ribbs Grill je eigenlijk altijd het best,
bakken..daar zou ik nog ergens kunnen mee leven, bij gebrek aan, maar toch nooit op voorhand koken, want dan verlies je alle malsheid van je vlees, en al de smaak haal je der ook uit. Buiten voor sausen en speciale bereidingen heb ik van mijn leven nog nooit vlees gekookt...