Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke groente past er goed bij groene kool?

Ik heb een recept met groene kool, maar wil daar graag nog een groente bij. Welke kan ik het beste kiezen. Erbij heb ik aardappelpuree met gehakt. Het is een overschotel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

rode en gele paprika en wortelen is een mooie en lekkere combinatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een groene salade past altijd..dus met groene ingredienten...zelf mak ik vaak komkommersalade..

Ook lekker is aubergine erbij bakken met paprika..

Of courgette bakken met champignons en/of wortelsliertjes..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmmm, mjammie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komkommersalade. Goed idee :)
Ik zou er een lekker salade bijmaken met appel en walnoot erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wortels passen ook bijna overal bij, al dan niet gekarameliseerd. Geeft een lekker apart en zoetig accent aan de rest van je gerechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles bij elkaar is het geen lichte maaltijd.Worteltjes is een goed idee, misschien kan je van die Parijse wortelen maken, dat oogt mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gehakt rul bakt met een gesnipperd uitje dan doe je er de gesneden reepjes kool bij en een zakje boemboe ( Bamie of nasi goreng) roerbak alles even en doe er wat water bij. Nog even wat gaar laten worden en ervoor zorgen dat de kool nog wat knapperig blijft. Is erg lekker met aardappelpuree. Het is dus ook lekker de kool met bamiegroenten te combineren.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik zie nu net dat het een ovenschotel is waar je iets bij zoekt. Een frisse salade zoals gemengde rucola salade. komkommersalade,maar je kunt er ook sperzieboontjes met gehakte hazelnootjes erover gestrooid of ger. spekblokjes erover.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Je kunt je schotel wat 'rijker' maken door er een stamppotje van te maken.
Aardappels en kool samen koken, stampen met wat van het kookvocht.
Helft vd stamppot in een schaal, bedekken met in melk los geroerde chevri geieten kaas, andere helft er op en weer afdekken met geitenkaas mengsel.
Even onder de grill voor een kleurtje.
Maak dan kleine balletjes van je gehakt, is net even anders als die gote gehakt ballen.

Toegevoegd na 59 seconden:
geieten= geiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je stoofpeertjes een groente noemt, zou ik dat erbij adviseren. Groene kool is best zwaar eten. Stoofpeertjes is licht en een lekker zachte smaak bij de kool. Goede combinatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk met gember, knofloof en ui
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal er een salade in doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding