Wat doe ik met overgebleven koekkruimels?

Voor het kerstdiner heb ik een toetje gemaakt van ijs met een bodem van koekkruimels. Ik heb nu heel veel van die kruimels over - verkruimelde biscuitjes met wat boter erdoor gemengd. Het wordt niet echt compact en is echt een kom vol.
Wat moet ik hier nu mee aan (behalve weggooien)? Om het met een theelepeltje op te eten bij een kopje thee zie ik ook niet zitten. Zou ik er nog iets mee kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.9K

Het beste antwoord

Hier in Utrecht worden van overgebleven koekkruimels en broodkruim z.g. 'spoorpunten' gemaakt. Recepten kun je vinden op smulweb. Diverse bakkers in Utrecht en omgeving verkopen dit. In de link vind je de historie het recept.
Smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik herinner me van vroeger dat de bakker van overgebleven koekkruimels puddingbroodjes maakte.
Volgens mij kan je de kruimels in een cakevorm doen en dan bakken op de voor cake aangegeven temperatuur.
Zie het kookboek. Dus oven voorverwarmen, en dan de vorm erin zetten. De bovenkant van de vorm even met wat boter invetten. Kleine klontjes erop.
En de vorm ook. heel licht, heel dun invetten.
Wordt vast lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt zeer interessant! Ik ga het na het kerstdiner onderzoeken. En als dat niet lukt, kan ik het altijd nog aan de vogeltjes geven. Lijkt me een goed alternatief voor de prullenbak. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, waar is dat antwoord gebleven waarin voorgesteld wordt het aan de vogeltjes te geven? Ik vond dat helemaal niet onrealistisch.
Rooster ze in een hete koekenpan even krokant en strooi ze over de yoghurt, vla of maak er een toetje van.
Bijv; meloencarpaggio, waarbij je hele dunne partjes meloen op een bord uitspreidt, enkele bolletjes ijs (lekker is perenroomijs of walnotenijs, maar er zijn zoveel lekkere smaken bij). Strooi hier nu de kruimels over.
amc
12 jaar geleden
Bij die kwarktaart pakketten moet je ook altijd koek verkruimelen, mengen met boter en in de koelkast op laten stijven, en dan kwarkmengsel er overheen, en weer op laten stijven.
zoiets kun je ook doen, op laten stijven, vlaaivulling erop en klaar
anneliez
12 jaar geleden
Bewaar ze in een gesloten trommel voor na de kerst.
Neem dan wat bolletjes ijs of roomijs, strooi de koekkruimeltjes erover, daarna wat slagroom.
Perfect toetje, vooral kinderen zullen hier erg blij mee zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie dat er al boter door zit, dus eerst even bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koolmeesjes en de daarvan afgeleiden, zijn er dol op!
Dus in het voederhuisje!