Hoe kan je geverfde, al gekookte eieren warmen?

Voor de pasen heb ik geverfde (al gekookte) eiren gekocht. Deze staan in de koelkast. Ik heb de eieren liever warm dan koud.

Hoe kan ik deze eiren opwarmen?
En als ik dit zal koken of in de magnetron doe, blijft de verf dan wel zitten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
9K

Antwoorden (2)

Ik denk dat de verf niet het probleem is, maar het opwarmen.

Het opwarmen van gekookte eieren is namelijk niet aan te raden. De smaak en geur veranderen daardoor; de dooier wordt dan ook enigszins blauw. Je spijsvertering kan er ook behoorlijk door van slag raken, met als resultaat winden met de zwavelgeur van rotte eieren.

In de magnetron opwarmen is sowieso niet aan te raden voor een ei. Door de ongelijkmatige verwarming kan het ei uit elkaar barsten en dan moet je de hele magnetron schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Warm ze op in de oven. Het is van belang dat je dit niet warmer doet dan 70 graden omdat ze anders verder garen. Leg ze een half uurtje in de oven op 70 graden C. of doe het 3x 10 min. Het eitje zal dan warm zijn en nog goed te eten.
amc