Hoe krijg ik gebakken gehaktballetjes, die te hard geworden zijn, weer zacht ?

Ze zijn te lekker om weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kompleminte oet Mestreech!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet mijn antwoord even bij reacties, omdat ik er niet 100% zeker van ben.... maar misschien het proberen waard.
Warm ze op in de magnetron of probeer dat eerst met 1.

Het beste antwoord

door ze in te vriezen en na het dooien zijn ze wel wat zachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die krijg je niet echt weer zacht. Ken proberenn met een beetje water ine en pannnetje ze te laten sudderen zodat een eventuele korst wat vochtiger wordt. Maar dat zal weinig opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad lastig. Vaak is dat gebeurt omdat je ze te snel en hard gebakken hebt.
Probeer ze in een tomatensausje een tijdje te sudderen. Dat is zurig en je hebt dan kans dat ze wat zachter weer worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ze eens te laten sudderen in een sausje.
Met toegevoegd een klein beetje azijn.
Azijn maakt het vees sneller gaar,en misschien wat zachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak jus met uit een pakje, maar voeg extra water toe, laat ze daarin sudderen.
Probeer het eerst met 1, dan weet je zeker dat het werkt en of het de smaak niet teveel beinvloed.
Smaken ze nog lekker:
Dan kun je de rest erin doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je het op=op van supermarkten en andere winkels, dan ken je waarschijnlijk ook wel hard=hard. Je kunt het wat verminderen door het te laten sudderen in vocht, bij voorkeur water, maar erg veel resultaat zul je niet krijgen. Ze zullen hard blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien lukt het door ze in een oven opnieuw op te laten warmen. Leg de balletjes in een ovenschaal met een laag water. Zet de oven niet te hoog, net hoog genoeg om warmte te creeëren anders worden ze steeds harder. Dek de bovenkant van de schaal af met aluminiumfolie waar je een paar gaatjes in geprikt hebt. Waterdamp zal opgevangen worden en weer terug op de balletjes vallen. Zo houden ze kip ook gaar tijdens het bakken. Succes!