Wat is het verschil in smaak tussen een haan of een kip?

Tijdens deze feestdagen zie je ook veel haan of Roosters in de vriezer maar ik durf het net aan. Ken de smaak niet. Is het sterker van smaak? Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles smaakt naar kip; kat, rat, konijn en haan dus waarschijnlijk ook :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Tastes_like_chicken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de super, bij de slager, kant en klaar uit de oven, maakt allemaal niet uit:
de voorste is altijd het haantje, maar het verschil met een kip proef je het niet.

Antwoorden (3)

Het gross van de kip die je ziet in de supermarkt zijn hanen. De vrouwtjes verdwijnen als legkip. De haantjes worden vlees. De smaak is gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat voor kippen geld weet ik niet maar bij veel dieren is het mannetje grover van structuur dus wat minder mals
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zou er een smaakverschil kunnen zijn tussen de geslachten: vrouwelijke dieren zetten meer vet aan en vet geeft smaak aan het vlees.