Kan je een gevulde kip een dag van te voren al braden.?

Dus vandaag vullen en braden en morgen nog een halfuurtje in de over zodat de kip bij het opdienen goed heet is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Antwoorden (2)

Jazeker, dat kan uitstekend. Ik weet alleen niet of ij met een half uurtje wel door en door warm is . Liever iets langer op een wat lagere temperatuur (140-150 graden) dan verbrand van buiten en ijskoud van binnen.

Het beste zet je hem na het braden en afkoelen in de koelkast, en dan morgen in de loop van de octend / vroege middag er uit en op temperatuur laten komen, en een kwartiertje of drie voor het eten beginnen met opwarmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan, wel kommetje water erbij in de oven zetten of (en dit is nog beter) met braadvocht overgieten, anders wordt je kip droog. Trouwens wel heel belangrijk: de kip direct koel zetten na braden, en voor t serveren op een kerntemperatuur verwarmen van tenminste 70 graden ivm salmonella!!