Voor het kerstdiner moeten een aantal amuses/voorgerechten gemaakt worden, die eenvoudig te bereiden zijn. Heeft er iemand aanbevelingen?

Het maakt niet uit wat het precies is, als het maar eenvoudig te bereiden is met niet al te dure producten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Simpel, lekker en leuk op een amuselepel;

Blaadje sla, plakje of puntje paté, bergje cranberrysaus en een partje gebakken appel.

Reepjes komkommer eerst in een sausje van yoghurt, beetje suiker, beetje geperste knoflook en wat verse dille
even in laten trekken, dan in een amuselepel of glaasje doen en een grote - of enkele kleine garnalen erop.

Blaadje rucola , frisee of eikenbladslaplukje, daarop halve pitloze witte druiven, beetje vinaigrette erover druppelen en rasp er dan wat geitenkaas over.

De punt van een witlofblad op een lepel leggen en daarop een schepje crab-,garnalen-of tonijnsalade en een puntje limoen als garnering en kleuraccentje.

Stukjes geitenkaas door honing wentelen en op een plakje gerookte rauwe ( bijv. Serrano) ham leggen en als een pakketje inpakken. Rooster ze kort in een matig hete koekenpan en breng op smaak met olijfolie, citroensap en knoflook. Leg ze bijv op een bordje, bekleed met sla en steek er prikkers in.

Bak een omelet en besmeer deze als hij nog warm is met een mengsel van mon chou, verse gehakte basilicum (of andere kruiden)blokjes ham of kruidenboter met ham en rol hem op als een pannenkoek. Doe er aluminiumfolie omheen en leg in de koelkast om vast te worden. Je kunt dit al de dag ervoor doen en als je het opdienen wilt, snij je de rol in plakjes.
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Dank je. Waarom wachten tot kerst? Is ook een perfect borrelhapje of om op een verjaardag mee rond te gaan.
Fijne dagen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

- Caprese spiesjes: om en om een mini-mozzarella bolletje en een snoeptomaatje aan een prikker steken, met ertussenin wat blaadjes verse basilicum.
- Wraps besmeren met kruidenkaas, beleggen met gerookte zalm, oprollen en in plakjes snijden.
- Roosjes gerookte ham met in het hart een bolletje meloen
- Kaasstengels, neem hiervoor plakjes diepvries bladerdeeg, besmeer ze met wat losgeklopt ei en bestrooi met geraspte kaas. Snij de plakjes in de lengte in repen en bak ze af volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je van een heelijke
garnalencocktail? Je kan noorse nemen
Of de hollandse(wel duurder)
Met een sausje(wodka)
Kopje ossenstaart soep ,kleine salade
Gezellige kerst,
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd lekker!
Dit is een makkelijke: Makreelcrème

Ingrediënten voor 18 stuks:
100 gram gerookte makreelfilet
3 eetlepels mayonaise
½ eetlepel mierikswortel (potje, Kühne)
½ eetlepel citroensap
6 gedroogde tomaatjes
peper
18 snackcups of ronde toastjes

Bereiding:
Verwijder het vel van de gerookte makreelfilet, snijd de vis in stukken en pureer ze met een staafmixer, samen met de mayonaise, mierikswortel en het citroensap.
Breng de crème op smaak met peper. Bewaar tot gebruik in een afgesloten bakje.
Snijd 6 gedroogde tomaatjes in reepjes. Leg 18 snackcups of ronde toastjes op een schaal en schep de makreelcrème erin. Verdeel de tomaatreepjes erover.

Tip: De makreelcrème kan ook met een spuitzak met kartelmondje op amuselepels gespoten worden.

Hieronder vind je héél veel receptjes voor amuses, verdeeld in verschillende categorieën:

http://www.amuse-recepten.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mjam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)
Maak een zalmbonbon. Niet moeilijk te maken en heel lekker. Zie de bron hoe je het kan maken.
Fijne kerstdagen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rauwe tonijn flinterdun gesneden op een amuselepel wat balsamicovinaigrette erover kappertje en salade.

zoete aardappel in kleine schrijfjes gaar bakken.
stukje rauwe zalm erop en daaroverheen een gebakken kwartel eitje. kwartel eitje gebakken in een poffertjespan.
dan blijft het allemaal de zelfde grote.
beetje verse peper en zeezout.

een carpaccio bonbon.
dus net als hoe je carpaccio maakt alleen maak je dan bobbonnetjes je vult een plakje met pijnboompitjes salade kappertjes en pesto vouwt ze dicht als een bonbon heerlijk.

bladerdeeg gevuld.
elke plakje bladerdeeg door midden snijden zodat het een 3 hoekje wordt.
deze vullen met bijvoorbeeld een gehaktmengsel. gehakt peper zout paprika uı wat tomatenpuree sambal dit allemaal bakken en dan de 3hoekjes daarmee vullen.
oook kan je daar fetakaas met munt indoen heerlijk.
of een groentemix of groente ragout.

gevulde champignons met blauwe kaas uit de oven.

verse tonijn salade.
tonijn uit blik gesnippert uitje erdoor.
augurkje klein gesneden erdoor.
peper zout. mayonaıse lekker mengen heerlijk.

zelf gemaakte loempia's gevuld met een ragout van champignon knol selderij prei ui