Wat zijn de ingredienten van gebakken champignons van de kerstmarkt?

"Ik was gister op de kerstmarkt in Maastricht... Daar stond een Duitse stand met reibekuchen en met gebakken champignons... Heeft iemand een idee wat er naast champignons en ui nog meer voor ingrediënten en kruiden of specerijen inzitten?... Ze wilden t daar niet vertellen... Is het iets traditioneels Duits?"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vinden de meneren en mevrouwen moderator deze vraagstelling wel juist?.... Zucht...
flyingcrow
12 jaar geleden
Ja,je denkt je vraag zorgvuldig en op de goede manier gesteld te hebben,en weg is ie,ik ken het verschijnsel.
Ik kan je overigens niet verder helpen met je vraag,ik zou het zelf ook wel eens willen weten.Sukses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd, woon zelf in maastricht, zal morgen eens even voor je proeven hehe ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag want het was zoooooooo lekker!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou cantharellen nemen. Die zijn in Duitsland terecht erg populair want veel lekkerder dan champignons. Ze heten daar Pfifferlinge.

Antwoorden (1)

Gebratene Pilze worden vooral op de kerstmarkten in Duitsland gegeten. Dat zijn gekookte en gebakken champignons met uien en knoflook.

Googelen op "Gebratene Pilze" levert heel veel recepten op. 'k Heb er een uitgezocht met spek, dat is wellicht de gezochte ingrediëntenlijst:

500 gram champignons
1 ui
1 teen knoflook
60 gram gerookt doorregen spek
zout en peper
peterselie
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De bereiding staat er wel bij hoor, in de tweede bron. Aangezien het in de vraag alleen over ingrediënten gaat, en ik de vorige keer op een soortgelijke vraag een reactie kreeg op het ongevraagd geven van het recept heb ik dat nu expres achterwege gelaten...
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, dat antwoord was niet weggehaald. Er kwam alleen een reactie van de vraagsteller dat een recept niet de bedoeling was. En hier wordt ook duidelijk niet naar een recept gevraagd.