Hoe kan ik het beste resten karamel uit een pan verwijderen zonder dat het hard wordt en het er niet meer uit te halen is?

meestal als ik karamel maak zit er nog een restje in de pan.
Dit is niet met water te verwijderen omdat het snel hard wordt en het dan niet meer uit de pan te krijgen is.

Hoe is dit op te lossen ??

Toegevoegd na 4 minuten:
en hoe is de zwarte verbrandde karamel laag uit de pan te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
34.6K

Antwoorden (4)

De pan ff opwarmer en met een hout lepel de restjes uithalen. Vervolgens met warme ( niet te heet) en met een spons+afwasmiddel weg krabben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps
"Vervolgens met warme WATER..."
te snel getypt
http://www.wonderhowto.com/how-to-remove-stuck-caramel-from-pan-208503/view/

Op dit filmpje staat hoe dat gaat. Gewoon vullen met water en aan de kook brengen. Daarna kan je het gewoon weggieten en de pan is schoon.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch niet te geloven.
Er zijn overal wel filmpjes over: PLUS
om de karamel er uit te halen moet je de pan in een warm waterbak zetten, dan wordt de karamel weer zacht en verbrand deze niet.

je kunt het beste alles uit de pan krabben met een zogenaamt krabbertje
dit is van plastiek en heeft een ronden en een rechte kant.
dit is in iedere kookwinkel te kopen, misschien heeft je bakker er wel een over.

een verbrande pan kun je schoon maken door een bodem water met zoda aan de kook te brengen in de pan en deze dan schoon schuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een laagje water er in doen en opkoken.zwarte caramel kun je voorkomen door goed te kijken.als de rand van je suikermassa begint te kleuren dan de pan gelijk van t vuur halen.