Hoe maak ik saucijzenbroodjes?

en Hoe hou ik het gehakt zacht als ik saucijzenbroodjes maak ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.smulweb.nl/recepten/1122697/Saucijzenbroodje

Antwoorden (2)

Saucijzenbroodjes.

Benodigdheden

1 pak Koopmans Bladerdeeg of ander merk
400 g rauw gekruid gehakt
1 ei

Bereidingstijd Baktijd: ca. 20 minuten
Oventemperatuur Elektrische oven: 210°C.
Heteluchtoven: 200°C

Bereidingswijze:

1Laat de deegplakjes volgens de algemene bereidingswijze ontdooien en verwarm de oven voor.

2Leg een rolletje gehakt (ca. 40 g) op een helft van een plakje bladerdeeg.

3Vouw het deegplakje dubbel en druk de randen goed aan. Bestrijk het deeg daarna met losgeklopt ei.

4Leg de saucijzenbroodjes op de bakplaat en plaats in het midden van de oven.

5Bak de saucijzenbroodjes in ca. 20 minuten goudbruin.

Tips:

Voor een mooi glimmend resultaat kun je de broodjes, voordat je ze in de oven schuift, bestrijken met losgeklopt ei, iets verdund met water.
Of bestrijk ze met koffiemelk verdund met een klein beetje water. Dit geeft een mooi resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik altijd doe is:
koop half kilo gehakt
paprika ui tomatenpuree en sambal. of rode pepervlokken.
en natuurlijk bladerdeeg

snij de paprika en ui super fijn
verwarm olie in een pan. rul het gehakt doe er de paprika en ui bij bak dit even mee.
een lepel tomatenpuree erdoor wat sambal en peper en zout naar smaak.
nu heb je een heerlijk gehakt mengsel.

laat het bladerdeeg ontdooien
en vul elk plakje met genoeg gehakt mengels.
vouw het dicht als een driehoek bestrijk het met eigeel.
en je heb een heerlijk gehaktbroodje.

niet helemaal zoals een saucijzenbroodje maar wel veel lekkerder

Toegevoegd na 2 dagen:
moet natuurlijk nadart je het bladerdeeg gevuld heb wel even 20 minuutjes in de oven.
maar heel erg lekker