Ik ga binnenkort een Boltaart(je) maken, kan biscuitdeeg ook rijzen?

Ik ga binnenkort een boltaart(je) maken, en daarvoor gebruik ik biscuitdeeg. Alleen heb ik nu en probleem want, gaat het beslag ook rijzen in de oven? Zoja veel of juist heel weinig?
Want anders dan zit ik met het probleem dat de oven vol ligt..

En bij welke supermarkt kan ik botterroom weghalen, zonder dat ik er veel in moet doen?
Wat is lekkerder banketbakkersroom of boterroom?

Sorry voor de vele vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een boltaartje ?

Antwoorden (2)

Banketbakkersroom is het lekkerst in een boltaartje.
Op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biscuitdeeg rijst, als je er tenminste genoeg lucht in hebt, en er niet alle lucht uit hebt geslagen door te mixen i.p.v te scheppen. Want bij mixen krijg je een platte koek die niet lekker is.
Maar hoezo de oven ol, doe een springvorm voor 2/3 deel vol en het gaat prima
anneliez