Wie weet er een lekker recept voor speklappen.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg een varken op de rug en snij repen van de buikoppervlakte zo´n 5 centimeter diep in dunne reepjes... Dan heb je lekkere speklappen... Moderator. LEER IK HET AL EEN BEETJE... ik heb het antwoord bij de reacties geplaatst...

Het beste antwoord

Gewokte groenten met speklap
(1 speklapje per persoon en lekker veel groenten)

Ingrediënten:
Speklapjes
Wortels
Peultjes
Taugé
bouillonblokje
Ketjap
Honing
Olie
Peper en zout

Snij de speklapjes in dobbelsteentjes.
Schep de ketjap, de honing, 1 eetlepel olie en wat peper en zout door het vlees en laat dit minimaal 15 minuten marineren.
Snij de wortels in blokjes.
Haal de peultjes af.
Neem het vlees uit de marinade en bak het al omscheppend in 5 minuten in de rest van de olie bruin.
Bak de wortel 5 minuten mee.
Voeg de peultjes toe en bak alles nog 5 minuten.
Voeg dan 2 deciliter kokend water, het halve bouillontablet en de marinade toe.
Breng dit alles aan de kook.
Schep de taugé er door en verwarm nog even goed door. Voeg peper en zout naar smaak toe
Serveren met de rijst.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

insmeren met mosterd en dan bakken.
paulus811
14 jaar geleden
door een geklutst eitje halen en dan door het paneermeel. Dan bakken en je krijgt een speklap met een heerlijk korstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men neme 1 varken slachtte het en snijde de speklappen er van af,zitten waarschijnlijk naast de ham en de bieflappen.
Men smere ze in met een weinig mosterd en bakke het in olijfolie, vergeet niet er een eveneens kleine hoeveelheid zout voor het bakken aan toe te voegen! Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitbakken in een grillpan, en dan met veel verse knoflooksaus opsmikkelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal uitbakken, speklappen prullenbak in en dan een biefstukje dezelfde pan bakken, heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan je dan niet net zo goed een plakje bacon uitbakken?
geeft minder werk en rommel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je belt mij even, dan ontferm ik me wel over de speklappen.
Ingrediënten voor dit recept:
speklappen zonder zwoerd,
mosterd,
bloem,
ei,
zout en peper,
paneermeel,
boter.

Bereiding:
- bestrooi de speklap met wat zout en peper.
- besmeer hem aan beide kanten met mosterd.
- haal hem dan door de bloem.
- dan door het losgeklopte ei.
- en dan door de paneermeel.
- smelt wat boter in de pan en bak de speklappen totdat ze mooi goudbruin en gaar zijn.
- pas op,de speklappen kunnen door de paneermeel snel aanbakken!
- heerlijk voor bij de hutspot.

Smakelijk eten!