Bestaat er een werkwoord voor 'iets in de oven doen?'(net als bv. bakken, stoven, koken ect..)

dus.. Wat doe je met een ovenschotel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Het beste antwoord

Ik ovende de ovenschotel
Ik oven het brood even.
Wij hebben het vlees geovend.

Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

schotelen ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt ervan af welke functie de oven dient.

Bakken?
Grillen?
Garen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn meerdere woorden die je kan gebruiken voor in de oven. Zowel braden als stoven als bakken is volgens mij mogelijk, en bij sommige ovens ook grillen. Dat hangt af van het product. Ik zou zeggen dat je een ovenschoten bakt, maar daar is denk ik geen officele definitie voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zetten

ik zet de ovenschotel in de over
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heet gewoon bakken! Lees maar eens wat recepten voor ovenschotels.. Ze eindigen vaak met iets in de trant van:

Dek de schaal af met aluminiumfolie en zet de schaal in het midden van de oven. Bak ongeveer 30 minuten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bereiden (heel flauw, maar heb serieus nagedacht...moeilijk!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de oven plaatsen. In het recept staat: Plaats de ovenschotel in de oven en laat het gerecht in .... minuten gaar worden.
Jij plaatst het dus in de oven en de rest van het werk doen oventemperatuur en tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten garen??