Kan je lamsnek bakken?

Kan je lamsnek bakken? en hoeveel minuten duurt dat dan?

Ik wil lamsnek zo neutraal mogelijk houden en zo snel mogelijk gaar serveren. heeft iemand daar een recept voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wil kan je alles bakken.

Antwoorden (3)

ja kan, duurt ca 2o minuten. Hier een recept (gember er uit laten):

http://www.smulweb.nl/recepten/344598/Lamsnek-met-verse-gemberwortel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals roland zei kan je inderdaad alles bakken.
bij lamsnek zou ik dat zelf nooit doen. het kan een heerlijk stuk vlees zijn, mits je het rustig gaart. anders wordt het rete taai.
langzaam garen in de over geniet dan ook verreweg de voorkeur bij dit soort vlees.
als je dan toch wil bakken braad het dan alleen even aan in de pan en gaar het dan verder in de oven.
of gaar het in bouillon.

in de link een eventueel voorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bakken gaat maar als je de smaak van het lam wilt behouden is grillen een betere methode.

Bij op de juiste wijze grillen behoudt een stuk vlees veel beter zijn vocht vast waardoor het een betere smaak behoudt.