ik zoek een nagerecht wat makkelijk te maken is.:zie uitleg

Mijn vader mag geen suiker vanwege zijn ziekte weet iemand een makkelijk nagerecht zonder suiker voor iemand van 12 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (6)

Een kaasplateau met lekkere pittige kaasjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een kaasplateau maken, en in de link staan nog recepten zonder suiker, die wel heel lekker zijn als nagerecht.
Je kunt natuurlijk ook fruit nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pepernotenijs

Benodigdheden:
Slagroom 250 ml
Vanilleyoghurt (zie hieronder hoe): biogarde/kwark/gustardvla/vanille
Dadelstroop/stevia
Kaneel
Pepernoten zonder suiker

Een goed recept om met en zonder suiker te maken. Voor met suiker: klop slagroom met suiker, voeg 50 gr suiker toe en de vanilleyoghurt is ook al met suiker.

Klop de slagroom (zonder toevoeging van suiker). Maak vanilleyoghurt door: biogarde met magere kwark te mengen tot het een stevige massa is. Voeg dan gustardvla OF vanille toe. Dan kaneel en drie scheppen dadelstroop OF een aantal druppels stevia. Voeg de stevige massa samen met de slagroom en klop dit tot een glad geheel. Maak naar voorkeur zelf zoeter of niet.

Stamp de pepernoten fijn met een lepel. Naar eigen voorkeur kun je een laagje pepernotenstamp op de bodem leggen en het mengsel erop OF je mengt de pepernotenstamp met het mengsel.

Voor ijsjes: gebruik siliconen cakevormpjes. Voor een bak ijs: Een ijsbak! Invriezen maar en een paar uur later smullen maar!

Yoghurt met rabarber

Benodigdheden:
8 of meerdere rabarberstelen
Diksap of Stevia
Biogarde

Snij de rabarber in kleine stukken en kook het. Voeg aan het water diksap of stevia toe. Wanneer de rabarber zacht is, giet dan het water af. Giet in een bakje biogarde en voeg rabarbermoes toe. Ook lekker om voor onderweg mee te nemen.

Eigen gemaakte simpele tiramisu

Benodigdheden:
Kwark
Biogarde
Vanille
Suikervrije speculaas of andere koekjes naar voorkeur

Mix de biogarde en (geiten) kwark met de vanille totdat er een stevig romige mix ontstaat. Voor diegene die lactose wel goed kunne verdragen kun je ook mascarpone OF opgeklopte slagroom(zonder suiker) toevoegen om het geheel romiger en zwaarder te maken.

Verkruimel de speculaasjes en pak dan de toetjesschaaltjes. Leuk om het in glazen te doen zodat de structuur zichtbaar is. Nu is het opstapelen: Eerst een schep van de romige mix, dan kruimel je er een laagje koekkruimels overheen, dan weer een romige mix enz. Een half uur tot uurtje in de koelkast laten opstijven en klaar is kees.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op onderstaande site vind je nog meer recepten.

http://recepten-suikervrij.webklik.nl/page/suikervrije-nagerechten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IJs met gesmolten chocola en kersen

Nodig:
-IJs
-Chocola
-Kersen

1. Smelt de chocola, doe dit door een ovenschotel op een pan met kokend water te zetten. Zorg dat de blokken chocola niet al te groot zijn, doe ze in de ovenschotel. Ze smelten, doe er meer chocola bij. Doe er melk bij.
2. Doe het ijs in een schaaltje / op een bordje
3. Doe de gesmolten chocola er overheen
4. Doe de kersen erbij

Eet smakelijk!

Ik heb dit zelf ook een keer gemaakt, het was heel lekker :). Je kunt gewoon kersen uit blik nemen. En eigen merk chocola van de C1000. Ik deed het met ongeveer 2/3 puur en 1/3 melk. Maar dat kan natuurlijk ook anders!

Het is makkelijk te maken, zoals ik al zei heb ik het zelf ook gemaakt en ik ben 12 jaar :).

Veel plezier met koken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snij een appel aan stukjes en voeg daar kaneel en rozijnen aan toe. zet dit 1 minuutje in de magnetron en giet er naast nog wat yoghurt. dan kun je de appel door de yoghurt halen. erg lekker!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snijd een banaan in plakjes van ong. ½ cm.dik.
Doe een klontje boter in een koekenpannetjes en leg de banaan erin voordat de boter bruin is geworden.
Bak de banaan nu op middelhoog vuur tot deze bruin begint te worden.
Voeg 40 gr. blanke rozijnen of sultana's toe, 50 gr. havermoutvlokken en een beetje kaneel.
Laat zo'n 3 min. bakken terwijl je het af en toe even omschept met een spatel. Let op dat het niet te donker wordt.
Schep in een mooi schaaltje en schep er 2 eetl. creme fraiche of yoghurt of lobbig geklopte slagroom ( dus net niet stijf geklopt)
Eet meteen op en geniet ervan!

Of neem yoghurt met diksap en vers fruit. In diksap zit ook geen suiker.

Snijd een grote rijpe peer in 4 kwarten. (voor 4 personen)
Snijd het klokkenhuis eruit en leg ze met de schil naar beneden in een ovenvast schaaltje dat je eerst ingesmeerd hebt met wat boter. Leg op elk kwart peer een flinke lepel mascarpone (verse roomkaas)
Zet de schaal onder de hete grill totdat de mascarpone bubbelt. Direct opdienen.
amc