Ik heb aardappelen zonder schil in stukjes vorige week in de vriezer gedaan, moet deze eerst ontdooien voordat ik ze ga koken??

Ik ga een kipgerecht met aardappelen maken maar ik weet niet of ze gevroren in de pak mogen of dat ik ze eerst moet ontdooien. Het zijn trouwens wel kleine aardappelen. En als ik ze eerst laat ontdooien, blijft de smaak dan wel hetzelfde??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.9K

Het beste antwoord

Je kunt ze gewoon bevroren in de pan doen ze ontdooien vanzelf met het verwarmen van je gerecht. Als je ze eerst ontdooit en dan bereid blijft de smaak hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan ze gewoon er bij gooien, bevroren en al. Het heeft niet zoveel effect op de smaak van de aardappel de smaak van het kip gerecht overheerst waarschijnlijk toch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de aardappels zelf geschild en toen rauw ingevroren?
Sommige aardappeltjes die je kant en klaar koopt zijn iets voorgekookt.
Vries je rauwe aardappels in heb je kans dat ze daarna niet meer te eten zijn.
De mogelijkheid bestaat dat de aardappels zoet smaken.
Een ongekookte of niet voorgebakken aardappel kun je nl. niet invriezen.
Maar in principe kun je ze gewoon bevroren verwerken en hoef je niet eerst te ontdooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+@jack7