hoeveel gram is een ei?

zonder schil dan he

Toegevoegd na 1 uur:
een middel groot ei, van een kip. eentje die je gebruikt bij het bakken van bijv. een cake. op school werk ik met pakken met heel ei (net als een melk pak) al die recepten zijn er op aangepast dat je bijvoorbeeld 30 gram heel ei nodig hebt. maar thuis heb ik niet van die pakken maar werk ik wel met die recepten. vandaar dat ik wil weten hoeveel: een middelgroot ei weegt van een kip.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat je het voor een kippenei wilt weten en niet voor een struisvogel. Allereerst kun je kiezen uit diverse groottes. Eieren zijn verkrijgbaar in de maten S (eieren met een gewicht minder dan 53 gram) tot en met XL (zeer grote eieren met een gewicht meer dan 73 gram). Dit gewicht is inclusief schaal, maar dat is ook het gewicht dat je doorgaans aanhoudt. De schaal zal enkele grammen zijn. Toegevoegd na 1 minuut: NB. Een struisvogelei weegt ongeveer 1,5 kg. Toegevoegd na 5 minuten: Algemene maten die je kunt aanhouden (hierop wordt de klasse namelijk bepaald): S = 50 t/m 53 gram M = 53 t/m 63 gram L = 63 t/m 73 gram XL = meer dan 74 gram

Bronnen:
http://www.favv.be/tips/eieren.asp

De standaard maat die er voor gebruikt wordt ( door o.a. de Nederlandse voedingsmiddelentabel) is 60 gram voor één ei.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100