Wat eet je het best bij gehaktbrood/vleesbrood/frikadon (gebraden in de oven)?

Gewone of gebakken aardappels? Kroketjes? Frietjes of puree? En welke groenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
31.1K

Het beste antwoord

Wat het best past is nogal subjectief. Als het om de vorm gaat en je het bord culinair wilt opmaken dan kan je kijken naar de vorm en kleur. Qua smaak zal het niet veel uitmaken. Meatloaf is niet echt een fijn gerecht, dus ik denk dat een lekkere hollandse pot er prima bij past. Persoonlijk zou ik er geen gebakken aardappelen, friet of rijst bij serveren Lekkere goede aardappelen of puree lijkt mij dan lekkerder.

Toegevoegd op 05-06-2009 13:46:11
Ik merk dat in de reacties en recepten er nogal vaak naar spercibonen wordt verzwezen. Geen idee waarom en daarom zou ik juist eens wat anders adviseren. Maak een lekkere salade van rauwe raapstelen. Eventueel wat griekse feta erbij (liefst van schaap) en voor de kleur wat kleine tomaatjes (in partjes) en geroosterde pijnboompitten.

Toegevoegd op 05-06-2009 13:49:33
Tuinbonen zou ook uistekend passen. Dan krijg je wat andere smaakcombinaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede suggestie Helmer.

Andere antwoorden (6)

Ik maak vaak de indische variant: frikadel pan. En dan eet ik er rijst bij en sajoer boontjes. Jammie...
Maar als dit de nederlandse variant is, wat vind je van lekkere nieuwe aardappelen en gewone boontjes of broccoli? Ik zou geen gebakken aardappeltjes of puree nemen, het gehaktbrood is al wat zwaarder van zichzelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het heerlijk met een beetje aardappelpuree en boontjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet het graag met puree, en doperwten en wortelen.
Voor mij is dat lekker door-eet-eten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan aan wie je het serveert een goeie eter iets van rijst/groente ofzo maar voor een lichte eter is iets van een salade echt wel voldoende!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een oude traditie die superlekker is : gehaktbrood met krieken in hun jus, lichjes opgewarmd. En daar serveert men puree mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krieken zijn kersen.
De lekkerste combinatie vind ik is puree met winterwortel fijn gesneden (is voller van smaak dan bospeen) en verse doperwtjes met een lichte roomsaus over de puree.