Heeft iemand voor mij het recept in het Nederlands van Carraibische Sugar Cake (kokos)?

Toegevoegd na 52 seconden:
Zie foto

Picture for question
10 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (1)

dit heb je er voor nodig
2 kopjes suiker
1 1/2 kopjes water
2 kopjes geraspte kokos (ongezoete)
2 laurierblaadjes
dikke schijfje verse gember
4-6 druppels rode kleurstof (optioneel)
1/4 theelepel essance
begin met de siroop die we nodig hebben als de basis voor dit.
In een diepe pan verhit de suiker, water, laurierbladeren en een dikke plak van gember.
Breng aan de kook en laat koken tot het enig sinds dikker word (Ongeveer 5-7 minuten).
Je moet voortdurend roeren met een lepel of een garde
Nu is het tijd om de laurierblaadjes en gember uit de pan te halen en gooi het weg
Voeg de essentie[ Essence is meestal vanille smaakstof] en roer geraspte of geschaafde kokos er bij
Nu voeg de druppels kleurstof en roer voortdurend. Het vergt ongeveer 5-7 minuten (op middelhoog vuur)
om naar de dikte die we zoeken.
Het idee is om zoveel vloeistof te verdampen als je kunt uit de pan, dus je hebt een dikke en kleverige consistentie.
Een goed teken dat je bent dicht bij waar je wilt dat het is,
is wanneer de kokosnoot mengsel begint los te komen van de kanten van de pan en enigszins te klonteren.
Op een perkament beklede bakplaat 1 lepel vol en maak kleine hoopjes om koeken te vormen.
Dit zal moeten afkoelen en vorm krijgen voordat je ze volledig kunt genieten.
Vergeet niet dat je net een siroop met de suike rhebt gemaakt dus het zal zeer heet zijn .. dus wel wat geduld hebben
U kunt ook creatief zijn en doen verschillende kleuren en stapel ze op een regenboog effect te vormen als je wilt.
Bewaren in een luchtdichte doos voor maximale versheid en zet ze in de koelkast als u van plan ben om ze te bewaren langer dan een paar dagen.
er is een video bij om het nog eens te bekijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Hi, Dank je wel. Maar dit is de vertaling van caribbeanpot.com. Ik wil graag weten hoe bijv. een Antilliaan(se) dit maakt, zijn/haar eigen recept. Op het Kwakoe-festival waren deze koeken bij enkele kraampjes te koop en ze werden zelf gemaakt. Vandaar... Groetjes Sonaya