Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe proef je Thaise currypasta tijdens de bereiding?

Ik heb laatst de basis voor panang curry (de pasta) gemaakt in een vijzel volgens traditioneel Thais recept. Normaal proef ik altijd wat ik aan het maken ben, maar met zo'n 35 chili pepers is dat niet te doen. Je mond staat in brand en je proeft niks meer. Weet iemand een goede manier om tijdens de bereiding te testen/proeven of de balans goed is van de ingredienten in de Thaise curry pasta??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
686
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, je proeft dan niks meer. Misschien moet je proven als er maar 15 pepers in zitten? Lijkt me ook al heftig! Misschien proeven voordat er pepers in gaan? en dan beetje bij beetje de pepers toevoegen onder voortdurend proeven. In het bovengenoemde kun je net zo goed alleen maar pepers doen :))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij kan je uit zo'n hete massa geen balans vinden, je proeft namelijk geen smaken meer.
Je zult het in het gerecht zelf moeten proeven. dan kan je evtl nog nakruiden als het niet pittig genoeg is. De volgende keer weet je dan dat je wat meer of minder van een bepaald ingrediënt moet nemen.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding