Hoe maak je warme vanillevla??

Ik bedoel gewoon vanillevla uit een pak en dan opwarmen zodat het warm wordt. Weet iemand hoe je dit het beste warm kunt maken?? We hebben een magnetron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.7K

Antwoorden (3)

Je geeft het zelf al aan: in de magnetron is natuurlijk het handigst. Want in een pannetje koekt het al gauw aan. Een glazen schaaltje met schenktuit is slim, want de vla wordt heel dun als je 'm verwarmt. Dan kan je 'm daarna uitgieten.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt! Op hoeveel graden en de tijd? weet u dat ook?????
Amadea
12 jaar geleden
Mijn eigen simpele magnetron kan alleen op 800W. Hoogste stand en dan afhankelijk hoeveel vla het is en hoe warm je die wilt hebben ergens tussen 30 seconden en 2 minuten...
bamibal
12 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord verwijderd. Ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat er stond "We hebben geen magnetron" :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga vla niet schiften als je het opwarmt?(zegt mijn oma)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
=Gaat.(slordig foutje)
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, de vanillevla die kant-en-klaar uit een purepak komt gaat niet schiften, want er zitten emulgatoren in. Dat gebeurt alleen met de authentieke zelfgemaakte vla.
Au bain-marie is (culinair) natuurlijk de mooiste manier! Topkoks doen 't óók zo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat u een gerecht maken waarbij u vla verwarmt? Een tip voor u.

Vla mag niet koken. Daarom verwarmt u vla in een warm water bad (au bain marie). Als de vla te heet wordt doordat u de vla rechtstreeks op het fornuis zet, dan krijgt u al snel omelet in plaats van vla.

Deze tip is afkomstig uit Dekselse Dames.