Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik gierst kopen?

Ik wil een recept voor gierstpilaf proberen, maar ik kan "nergens" gierst vinden. Tot nu toe heb ik 2 C1000s geprobeerd en 2 Turkse winkeltjes.

Voor 't geval 't niet te krijgen is: wat kan ik als vervanging gebruiken. Bulgur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal verkopen natuurwinkels/biologische winkels Gierst.
Veel Poolse winkels hebben het ook. oa Piast in Hoorn.

Toegevoegd na 1 minuut:
de gezond en wel winkels verkopen het ook
http://www.gezondheidswinkel.nl/Productcategorie-26.aspx?GroupID=GROUP38955&ParentGroupID=
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb inderdaad nog nooit een natuurwinkel/biowinkel gezien die het niet had. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Enschede, dan is Hoorn een beetje ver om Gierst te halen :P Maar ik zal eens kijken of er eentje in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Enschede heb je ook een bio/natuurwinkel: op De Heurne 59 zit een De Natuurwinkel of Ekoplaza. En mischien zitten er nog wel meer.

Andere antwoorden (2)

In natuur of reformwinkels, de boerenmarkt, de halm kun je dit vinden. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guinoavlokken (net als Gierst ook bij biowinkels te koop) kun je ter vervanging gebruiken. Maar als je geen gierst kunt krijgen denk ik dat guinoavlokken ook niet lukken.

Je kunt het eventueel vervangen door bulgur of couscous maar dat smaakt wel echt anders dan gierst.

Toegevoegd na 41 seconden:
lukken = lukt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, quinoa, een heel gezonde graansoort. Als vlokken ken ik het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn quinoavlokken plakkerig genoeg als vervanging voor gierst?
Het is wel lekker spul én erg gezond, dus zowel gewone quinoa als quinoavlokken zijn zeker een aanrader.
Het is overigens geen echt graan, maar een pseudograan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding