Wat is lekkere garnering bij een broodje zachte geitenkaas?

tweede kerstdag serveer ik oa zelfgemaakte pompoensoep met luxe broodjes met zachte geitenkaas.
hoe maak ik de broodjes extra feestelijk?
ik denk aan een plukje veldsla en een snippertje rode ui?

12 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Voor bij de geitenkaas zou ik rucola (nootachtige veldsla) en honing doen. Verder zou ik het simpel houden, want zoals men zegt: Less is more. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

verse koriander! koriander past ook goed bij de pompoensoep (wij hebben gisteren 14 liter geserveerd, met koriander..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij geitenkaas combineert honing erg goed of schijfjes mango. Het zoete combineert ook lekker met de pompoensoep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sla is inderdaad goed, een mooi blaadje. met daar op nog eens gedroogde tomaat en wat pijnboom pitjes en een klein beetje peper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de zaak opsieren,,en met kleuren werken.
Evt een paar schijfjes hard gekookt ei erbij,en deze opsieren met rode en groene paprika heel fijn gesneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hard gekookt ei en geitenkaas is geen goede combi,
Geitenkaas is lekker met beetje spekkies en stukje peer. Mmmm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesto past heerlijk bij geitenkaas! En anders een blaadje basilicum en wat geroosterde pijnboompitjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omwikkel de chèvre met katenspek en steek er een halve amandel in. Bak ze krokant in de oven en leg de pakketjes op de broodjes, Garneer met rucola of veldslablaadjes, bosaardbei of een ander rood vruchtje.Zet
evtl. het kapje van het broodje er met een prikker op waar een olijf op geprikt zit.

Bedruppel met honing, spek erom ,even krokant bakken en pijnboompitjes ,even geroosterd ,erop.

Bieslookstangetjes en halve kerstomaat.

Blank stoofpeerpartje met halve walnoot of lepeltje cranberrycompôte als je die toevallig net hebt.

Bestrijk de broodjes met rode pesto, verdeel rucola erover, daarop de chèvre, daarop enkele plakjes kerstomaat. Bestrooi met oregano en zwarte peper en druppel er wat goede olijfolie op.

Snijd de geitenkaas in plakjes bij langwerpige broodjes.
Verdeel over het broodje en betrooi met vers gesneden basilicum.Leg er in de lengte ontbijtspekplakjes op en schuif even in een hete oven of leg er alleen gebakken spekplakjes op.
amc