Kun je van gewone mais popcorn maken zoja vertel me eens?

Ik wil echte uitleg alles.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.3K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Er is speciale pofmais voor nodig. Deze heeft een dunnere buitenkant als normale mais.

De mais poft omdat water in de mais korrelt rond 200 graden genoeg druk ontwikkelt (Het wil als vanaf 100 graden koken) om de huid te laten barsten. Dan springt het velletje van de maiskorrel kapot, en het binnenste van de mais wordt 'opgeblazen' door water wat in een keer verdampt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

heb effe gegoogeld en popcorn maak je dus van gedroogde korrels van een specifieke soort maïs. Ik vrees dat je dat dus niet kan maken van maïs die je zelf van het veld hebt gehaald.
fremar
12 jaar geleden
het is heel makkelijk, tenminste als je popcorn mais koopt natuurlijk.

Je koopt dus eerst een pakje popcorn mais in de supermarkt ( ligt of bij de droge peulvruchten of soms bij de aardappels )

Je doet een pan op het vuur en bedekt de bodem met een laagje zonnebloem olie.

je strooit een handje mais in de pan ( niet teveel, anders stroomt het je pan uit )

Je doet de deksel erop ( heel belangrijk, anders vliegen ze door de keuken )

Na een korte tijd klinkt het alsof er flink geschoten wordt in de keuken, zodra dat minder wordt is bijna alles gepoft en moet je de pan gauw van het vuur halen anders verbranden ze en das niet lekker.

Dan gooi je ze in een schaal en doe je of heel veel poedersuiker eroverheen ( mmmm ) of zout als je dat lekkerder vind.

Eet smakelijk!