Hoe lang moeten hazelnoten drogen voordat je ze kunt eten? En hoe kun je ze t beste drogen?

Ik heb natte hazelnoten uit eigen boom geplukt en wil nu weten hoe ik het beste kan bewaren en bereiden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
18.4K

Het beste antwoord

als je er eerst de schaal afhaalt leg ze dan op een bakblik plaats dit in de oven op 75 graden laat ze daar een half uur tot een uurtje liggen laat ze afkoelen, nu vallen er ook de bruine velletjes er gemakkelijk af en kun je ze droog voor lange tijd bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij ons in de straat liggen ze overal, je kan ze gewoon eten hoor. een echte aanrader is om Ze te frituren en dan met ahornstroop in een pan bakken (roer de stroop totdat er belletjes uitkomen en dan de noten erdoor, heel even door roeren dan van het vuur en verspreiden over een siliconen mat. Laten afkoelen en in kleine stukjes breken) zo doen wij dat ook in de ijcotheek. Het kan ook met karamel. Heerlijk, en je kan alle noten erdoor gooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik van Hazelnoten:
Hazelnoten hebben onder de dop een stug bruin vliesje. Indien u dit niet lekker vindt, kunt u de hazelnoten in een droge pan roosteren tot het vlies donker is. U kunt de hazelnoten ook op een bakplaat in de hete oven leggen. Hierna is het vlies eenvoudig te verwijderen door de noten tegen elkaar te wrijven. Het roosteren van hazelnoten zorgt bovendien voor een krachtigere smaak. Het fijnhakken van hazelnoten gaat makkelijker wanneer u de noten door de bloem heeft gerold. Gemalen hazelnoten zijn niet alleen erg smakelijk in gebak. Ze zorgen er ook voor dat het gebak losser van structuur is. Ze kunnen zelfs eieren vervangen. Hazelnoten kunnen verwerkt worden in (fruit)salades, vlees- en kipgerechten. Ze smaken ook goed in ragout.

U hoeft ze niet te bereiden, want ze zijn ook lekker gewoon zo te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik hazelnoten plukte dan liet ik ze op een tinnen schaal drogen en uit eindelijk na een week of 2 at ik ze op. Die tinnen schaal hoeft niet persee hoor! Je kunt ook glas gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drogen op 'n laag kranten in 'n lage bak die onder 't bed past:donker en ze liggen niet in de weg..hoop ik dat je geen boxspring hebt..als 't jasje,wat'i aanheeft als hij uit de boom valt,uitgedroogd is dan kan je ze pellen en kraken.