Proef je minder van bruine basterdsuiker als dat in koekjes verwerkt zit?

Het zit namelijk zo, ik zou graag koekjes willen bakken maar daar moet per se bruine basterdsuiker bij om uitdrogen te voorkomen. Maar ik heb een hekel aan de smaak van bruine basterdsuiker. Wordt die smaak minder sterk als het in de koekjes verwerkt is of in de oven is geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

met basterdsuiker wordt het ook iets minder zoet, de basterd smaak verdwijnt bij het afbakken van de koekjes. Ik gebruik in mijn deegjes altijd basterd, dit geef een beter deeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Het ligt er net aan wat voor ingrediënten er nog meer in zitten. met meerdere smaken erin verdwijnt de typische bruine suiker smaak natuurlijk meer. Als je denkt dat je het altijd zult proeven dan neem je toch gewone witte basterdsuiker? Ik neem aan dat alleen de structuur van de suiker het belangrijkst is.
amc
12 jaar geleden
het maakt niet uit de smaken zijn net zo sterk dat weet ik zooooooo zeker