Hoe kan ik (cashew)noten hakken?

Ik dacht namelijk: doe ik even .. maar dat valt nogal tegen. Ze blijven niet goed onder het mes - er schieten steeds stukjes weg. En ik heb geen keukenmachine o.i.d. waarmee het waarschijnlijk erg eenvoudig zou zijn. :-s

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 9 uur:
Het is gelukt op een vrij eenvoudige manier.
Ik heb de noten in bakpapier gevouwen en vervolgens daarin klein 'gehakt' met de vijzel (niet in de kom, maar gewoon op het aanrecht).

Heel erg bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.1K

Het beste antwoord

Hakken of snijden is inderdaad lastig. Vergruizelen gaat een stuk beter.

Leg de cashewnoten op een snijplank, leg er een theedoek overheen, en "stamp" er dan flink op. Dat kan met een willekeurig hard voorwerp.

Je kunt ook met een deegroller over de theedoek heengaan, dan vergruizelen ze ook. Desnoods sla je er met een hamer op. Of je rolt ze tot brokken met een kei uit de tuin. Mogelijkheden te over.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad... dat ik dat zelf niet kon bedenken zeg?? :-s
Dank je wel!
Rieneke1
12 jaar geleden
zo doe ik het ook, +

Andere antwoorden (6)

Dat is inderdaad lastig. Ik heb ze ooit kapot gemaakt onder een mok. Dit gaat best goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
In een vijzel als je deze hebt. Anders de cashewnoten in een plastic zak doen, omwikkelen met een theedoek en daarna met een hamer er op los slaan.

Toegevoegd na 30 seconden:
er op springen is ook een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag gewoon even de blender van de buren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen enkele keukenmachine, ook geen staafmixer?
Daar maak ik noten klein mee namelijk: werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een theedoek met een hamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stop ze in een plastik zak,strip zakken doen het goed,en er met de deegroller op meppen.zelf heb ik 40 cm van een vlaggenmast afgezaagd,ideaal voor dit soort dingen.of een deeg-je uitrollen.