Ik zou graag (makkelijke) recepten willen hebben, die je al een poos voordat je gaat eten kunt bereiden. Wie weet er een recept?

Ik bedoel dan b.v. een ovenschotel die je 's middags al helemaal klaar maakt, deze daarna in de koelkast zet en dan vervolgens 's avonds in de oven opwarmt.
Andere suggesties zijn ook welkom.
Ik zit namelijk vaak met sportclubtijden van de kinderen rond etenstijd, waardoor daarna uitgebreid koken lastig is. Het zou dan makkelijk zijn als ik dan iets had wat al helemaal klaar was en alleen nog opgewarmd hoeft te worden (in oven of magnetron)
Het gaat om een gezin met 4 personen, waarvan 2 kinderen. Alvast bedankt!
Enne...macaroni, bami, nasi e.d. weet ik wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Het beste antwoord

Heel snel;neem een pot rodekool met appel.Leeg die zo in een ingevette ovenschaal.Maak hier een gladde laag van.Bak gekruid gehakt rul,doe dit weer in een laag over de rodekool.Maak aardappel puree uit een pakje,alleen wat nootmuskaat erdoor en spreidt dit weer uit over het gehakt.Wat klontjes boter en paneermeel erover voor het korstje.Als je thuiskomt,zet de schotel in de oven,zet hem aan (190 graden C.)Ga zitten,voeten omhoog,relax en over zo`n 30 min. kun je lekker eten.

Toegevoegd na 9 minuten:
ook heel lekker;als je een rest shoarmavlees hebt (of even snel wat bakken)Neem een flinke soeppan,klontje braadboter laten smelten hierin.Bak hierin een flinke gesnipperde ui samen met 1-2 teentjes knoflook.Als dit lichtbruin is,doe er dan een blik goulashsoep bij en een potje witte bonen in tomatensaus.Even opwarmen en erg lekker met stokbrood of ciabatta met wat kruidenboter.Zo`n maaltijdsoep zit je ook gelijk goed vol van.Kan je ook lekker op de bank in een flinke soepkop eten als er toevallig wat leuks op de tv.komt.Aanbevolen natuurlijk is rustig eten aan tafel met z`n allen maar je hebt van die momenten.....

Toegevoegd na 13 minuten:
Oh ja,je kunt i.p.v. de rode kool ook rauwe zuurkool nemen en i.p.v. gehakt, shoarmavlees(al dan niet een rest)Deze moet in elk geval gebakken zijn.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een pasta salade is dan misschien handig. Geeft je ook veel energie en is daarnaast erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit recept maak ik altijd als ik weinig tijd heb, niet iets om van te voren klaar te maken maar gewoon snel klaar.

Frisse salade met kipschnitzel:

Bak gekruide kipschnitzel in stukjes/reepjes
Bak of kook krieltjes (voorgekookte) met wat paprikapoeder en/of kerriepoeder gaar en/of goudbruin.
Maak ondertussen een zak ijsbergsla of gemengde sla aan met mayonaise, slasaus en ketchup naar smaak.
Snij een rode paprika en een tomaat in reepjes of blokjes, voeg die toe aan de salade.
Snij de gare kipschnitzel in blokjes, voeg toe aan de salade.

Meng alles goed door elkaar (behalve de krieltjes) en strooi wat pijnboompitjes over de salade.

Serveer met de krieltjes. Kort werk, ziet er leuk uit en is erg lekker.

eventueel kun je er wat stukjes appel of rozijnen aan toevoegen. Een lepeltje mosterd is ook erg lekker. Een in stukken gesneden stronk rauwe witlof erbij is ook smakelijk.. kortom, genoeg variatie mogelijkheden. En altijd snel klaar!

Eetze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broccoli ovenschotel.

Ingrediënten:
1 kilo aardappels
400 gram rundergehakt
800 gram broccoli
zakje geraspte belegen kaas
0,2 l. kookroom
2 eieren

Voorbereiden:
Aardappels schillen, in schijfjes snijden en 10 minuten koken.
Gehakt rul bakken met peper en zout

In een kom de eieren, de room en de geraspte kaas door elkaar roeren en kruiden met peper en zout.
In de koelkast zetten tot gebruik.

Ovenschaal vullen met:
Laag gehakt
Daarop laag aardappelschijfjes
Dan de brocoliroosjes
In de koelkast zetten tot gebruik.

Bereiden:
Oven op 220 graden zetten
Kaasmengsel over de broccoliroosjers gieten en de schotel in de oven plaatsen.

Na ongeveer 25 minuten is de ovenschotel klaar.
(Als de kaas goudkleurig is de oven iets lager zetten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
broccoli..mmm :-)
In principe kun je elke maaltijd van te voren klaarmaken ,dan koelen of invriezen en later opwarmen.
vlees kun je aan braden,van te voren,en de aardappels schillen en gewoon in koud water in de koelkast bewaren,de groente van te voren snijden.
als ik s,avonds tegen 1/6 thuis kom dan zet ik de aardappels op met warm water,de groente in de pan en maak het vlees warm,als het 6 uur journaal begint is het eten klaar,en het is wel vers,en hoeft echt niet zoveel tijd te kosten,gewoon een beetje in het voren werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurkoolschotel:

Aardappels koken en puree van maken, Gehakt kruiden en rul bakken.

In een ovenschotel laagjes maken, beginnen met puree, daarna uitgelekte zuurkool en dan laagje gehakt. Net zolang tot de schotel vol is, altijd eindigen met een laagje puree. Op zo'n 180° opwarmen, ligt aan de grootte van de schotel hoelang. Eventueel serveren met een rookworst en appelmoes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De chinees afhaal
moest effe hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op www.letscookit.tv daar staan filmpjes op die je gratis kunt bekijken met heel veel recepten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens bij Smulweb.nl en je kan vinden wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chili con carne..?
Gehakt rullen
Mexicaanse groenten erdoor
Pot(ten) van HAK- chili con carne er bij doen
Eventueel chili of cayenne erbij doen
Als je het lekker vind op het laatst stukjes banaan of ananas er door roeren..

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten van Witlof met ham en kaas uit de oven

■4 grote, stevige stronkjes witlof
■1,4 deciliter melk
■1,4 deciliter water
■snufje zout
■4 plakken gekookte ham
■4 plakken belegen kaas, of emmentalerkaas
■boter

Bereidingswijze van Witlof met ham en kaas uit de oven
Snijd de onderkant en de bittere kern van de stronkjes weg.
Was ze onder de koude kraan.
Leg de stronkjes in een koekenpan en giet de melk en het water erover. Neem een pan waar de stronkjes net in passen. Voeg het zout toe en breng het geheel aan de kook. Leg een deksel op de pan en laat het witlof in 20 minuten zachtjes net gaar koken.
Laat ze uitlekken.
Wikkel dan elk stronkje in een plak ham, leg ze in een ingevette ovenschaal en leg op elk stronkje een plak kaas.

Zet de schaal in een voorverwarmde oven op 200 graden C. of gasstand 6.
Bak het gerecht in de oven in ongeveer 10 minuten of tot de kaas gesmolten is.
Lekker met aardappelpuree.

Smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kook in het weekend heel dikwijls éénpersoons porties voor in de diepvriezer en haal deze gerechten de dag dat het nodig is 'smorgens uit de vriezer en zet ze in de koelkast om te ontdooien. 's Avonds moet ik ze dan gewoon even opwarmen, ook handig als niet iedereen rond dezelfde tijd kan eten.

Gerechten die ik zoal al maak en invries (je vind ook inspiratie als je in de folders van covee of o'Cool kijkt):

Spaghetti bolognese, lasagna, macaroni met ham en kaassaus, witloof-ham rolletjes, stoofpotjes, gekookte rijst, tosti's, pizza...