ik kocht een yoghurtmaker van Moulinex. Graag had ik een eenvoudig recept gehad voor natuuryoghurt. Moet er al of niet melkpoeder bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (2)

Hallo,
Giet melk (volle of half-volle) in de glazen potjes en voeg aan elk potje een kleine hoeveelheid (klein koffielepeltje) beschikbare (commerciële) yoghurt toe. Laat de zaak zich in het toestelletje "ontwikkelen" (x uren) en de yoghurt is klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij echte natuuryoghurt wordt over het algemeen geen melkpoeder gedaan. Het wordt meestal wel toegevoegd om de yoghurt dikker en romiger te maken.

Om te beginnen moet je yoghurt kopen en melk.
Doe dan in de potjes van de maker melk die je hebt vermengd met wat yoghurt. Nu hoeft het alleen nog te rijpen. Dit duurt wel zeker een etmaal voor de yoghurt bacterie zich ontwikkeld heeft.
Volle melk is sneller klaar dan sojamelk (2 uur sneller) en het langst duurt het met halvolle melk (4 uur verschil met volle melk)
Voor fruityoghurt kan je er stukjes fruit doorheen doen.
Met het laatste potje dat je overhoudt, kan je weer de volgende potjes aanmaken door dit weer door melk te mengen.
amc