Wie weet het INDONESISCHE recept van kip cashew? zie omschrijving

Ik kan wel recepten vinden maar dan zijn het stukjes gebraden kip met o.a. cashewnoten. Ik ben laatst bij een toko geweest en kocht daar stukjes "gefrituurde kip" met een krokant laagje waarin fijngestampte cashewnoten om heen zat. Het smaakte ook een beetje pittig en zoetig. Wie weet de ingredienten en de bereidingswijze

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Ik ken dit specifieke recept niet, maar ik denk dat je met de volgende manier al een eind komt. Het is een Indonesisch recept;

Snijd kip in stukjes en rol ze door maizena.
Meng in een grote schaal 1 theel. zout, 1 theel. sesamolie,
1 eetl. ketjap manis en een beetje goela djawa of suiker.
Doe er dan gehakte cashewnootstukjes bij en roer er ook door.
Roer nu de kipstukjes erdoor en zet de afgedekte schaal een kwartiertje weg in de koelkast.

Verhit nu een laag olie in een wok en frituur hierin de gemarineerde kipstukjes. Lat ze even op keukenpapier wat uitlekken en je hebt gefrituurde kipstukjes.

Je kunt eventueel ook de marinade aanvullen met gembersiroop, een likje sambal brandal, knoflook of wat je maar wilt. Proef eerst eens wat je mist, want ik ken de smaak van dit specifieke recept uit jouw toko uiteraard niet.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

marineren in een sausje van ketjap en paneermeel mengen met gemalen cashewnoten.
dan frituren/wokken.
maar ik denk dat er verschillende recepten in omloop zijn (zoals hier de gehaktballen ook niet bij ieder gezin hetzelfde smaken.
Gewoon uitproberen
succes
anneliez