Wie heeft een lekker recept voor pastasaus zonder verse ingredienten?

dus op basis van ui, knof, en verder uit blik of pakje.
gewone kaas is er ook altijd wel in huis.
ik kan al een heerlijke tonijnsaus maken, maar ben op zoek naar afwisseling.
oh ja, geen vlees graag :)

14 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Mijn 'namaaksel' van quattro formagi - saus :
Zakje kaassaus van Knorr (niet die met tuinkruiden !)
Koken met half water half witte wijn.
Blokjes gorgonzola (of andere blauwe kaas) erdoor laten smelten.
Naar smaak op je bord verse peper en/of geraspte parmezan erover.

Is in 3 min. klaar, erg lekker met penne.

Ik maak er wél altijd een tomatensla bij met (uit flesje....)vinaigrette erover - dit is echt mijn 'grote haast, maar wil wel lekker' - eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Van mijn grote vriend Jamie O. :

flinke scheut olijfolie
2 tenen knoflook
1 verse rode spaanse peper
1 bosje basilicum; blaadjes en steeltjes apart
1 blik tomatenstukjes van 400 gram
Zout & Peper (uit de molen)

* Zet een pan op matig vuur en doe daarin de olie.
* Doe de knoflook, Spaanse peper en de gehakte basilicumsteeltjes erin en roer alles door elkaar
* Als de knoflook bruin begint te worden dan de tomatenstukjes en het grootste deel van de basilicumblaadjes (rest is voor de garnering dus mag er ook allemaal door als je niet garneert ;-) )
* Zet het vuur hoog en blijf ca. 1 minuut roeren
* Breng op smaak met zout en peper.

Alstublieft, en eet smakelijk! :-)

Toegevoegd na 36 seconden:
O ja, en de ui doe ik er ook ALTIJD bij, al staat het niet in het recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt, maar ik heb geen verse peper, en ook geen verse basilicum, en juist die verse basilicum is bepalend voor de smaak lijkt me.
geen antwoord op de vraag dus, maar het lijkt me een lekker recept, en ik ga het zeker uitproberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook wel met gedroogd hoor. Dragon, Italiaanse kruiden, verkruimeld bouillonblokje wil ook prima maar ik kan natuurlijk niet in je keukenkastjes kijken ;-) Als je er ook gewone macaronimix bij doordoet dan kun je de peper en basilicum ook best weglaten en gewoon met lekker ui en knoflook doen.
Als je van veel knoflook houdt,hak dan 4-6 teentjes klein,snijdt 2 chilipepers door,verwijder de pitjes ze in fijne reepjes.Verhit flink wat olijfolie in een wok of grote pan.Fruit de knoflook en de pepers even aan.Voeg een bosje grof gehakte peterselie blaadjse erbij. Doe er dan goed uitgelekte (gekookt natuurlijk) spaghetti bij.Zet het gas uit en vermeng alles.Doe er naar smaak gemalen peper en zout bij

Toegevoegd na 9 minuten:
of;gem.paddestoelen bakken,ui en zongedr.tomaten erbij+zout/peper.Gek.tagliatelle in ovenschotel doen,paddestoelenmengsel erover en geklutste eieren met melk en tijm,over de paddestoelen.Kaas erover raspen,30 min. in de oven.
amc
14 jaar geleden
Probeer eens een Béchamelsaus met stukjes zalm.(gerookt of vers).
Een tomatensaus met paddenstoelen mix.
Tomatensaus met een paar blikjes mosselen of inktvis.

Met een beetje fantasie kom je ver, gewoon dingen uitproberen, het kan nooit fout gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder verse ingredienten.... een zakje instand voor saus, scheutje ketjap, ui, knoflook eventueel dintjan (gemalen komijn) en een blikje tomatenpuree. of een kant en klaar potje of bikje saus naar wens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasta met tomaat, mozzarella en verse basilicum.

Ingrediënten:

1 basilicumplant,
2 bollen mozzarella uit een pakje,
500 gr. macaroni,
1 blik gepelde tomaten,
suiker,
zout,
peper,olijfolie,
knoflook.

Bereidingswijze:

1) Breng een grote pan met water aan de kook. Kook 400 gram macaroni in 10 min. beetgaar. Giet de macaroni af en doe het terug in de warme pan. Door het toevoegen van 1 theelepel olijfolie zal de macaroni minder snel plakken.
2) Snijd de tomaten uit blik in kleinere stukken. Verwarm 3 eetl. olijfolie in een koekenpan en voeg hier de tomaten en het sap uit het blik toe. Pel 3 tot 6 tenen knoflook ( naar smaak) en hak deze fijn. Voeg de knoflook toe aan de tomaten. Door het toevoegen van 2 theel. suiker breng je de tomaten op smaak. Daarna nog een snufje zout en peper toevoegen. Laat het geheel 5 min. zachtjes pruttelen op laag vuur.
3) Rasp 1 bol mozzarella op een grove rasp. De andere bol kun je in kleine stukjes scheuren. Hak enkele basilicumblaadjes fijn. Roer vlak voor het serveren van de tomatensaus de geraspte mozzarella en de basilicum door de tomatensaus. Schep de macaroni op een bord met daar overheen de tomatensaus. Je maakt het gerecht af met stukjes mozzarella en verse basilicumblaadjes.

Smakelijk eten!

Toegevoegd na 6 minuten:
Gedroogde basilicum uit een potje kun je ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een blik tomaten blokjes in een pan doen. Doe daar 1/4 rode wijn bij. Een boulionblok. Laat dit 1,5 uur op een laag vuurtje pruttelen. Doe er daarna nog flink peper en wat zout bij. Dit is de lekkerste basissaus voor pasta vind ik) Verder gehakt rullen met ui. (het liefst wortel bleekseldeij erbij) En knoflook is altijd lekker. Daarna wat gerastpte kaas of parmazaan erover!
Smakelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een simpele maar heerlijk smakende tomatensaus:
Twee blikken gepelde tomaten aan de kook brengen en laten inkoken op een laag vuur tot de saus 1/3 geslonken is. Wel af en toe doorroeren.
Ui snipperen en fruiten
Een paar tenen knoflook fijnsnijden of persen en toevoegen.
Ui en knoflook aan de saus toevoegen.
Kruiden naar smaak met perper, zout en basilicum
Serveren met pasta
En bestrooien met (Parmezaanse)kaas.

Eet smakelijk!