Wat is exact het verschil tussen hachee en goulash?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
21.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks vind t allebei niet om te vreten (sorry kon dit ff niet laten maar meen t wel)hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je het niet lekker vind, maar dat betekent nog niet dat er geen verschil is. Hahaha.

Het beste antwoord

Hachee
Ingrediënten
5 uien, gepeld en in stukken - 50 gram boter -
600 gram hacheevlees
zout - zwarte peper - 2 eetlepels bloem - 1 runderbouillonblokje
0,5 liter warm water - 2 eetlepels azijn - 1 theelepel suiker - 2 laurierblaadjes - 4 kruidnagels

Goulash
Ingrediënten
1 kg mager rundvlees
3 verse paprika's - 1 kg uien - 3 tenen knoflook - 500 mililiter gezeefde tomaten - 1 eetlepel kruiden bouillon - 10 gram paprika poeder (pikant of zoet) - zout naar smaak - zwarte peper of peper uit de pepermolen. - 3 eetlepels zonnebloem- of olijfolie

Dit zijn twee recepten van dezelfde site.
Dus vergelijkbaar.
Kijk maar naar de verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere goeie antwoorden, maar ik moet een keuze maken.

Andere antwoorden (3)

Hachee is zuur en goulash is pittig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het LImburgse zuurvlees is niet hetzelfde als hache.
j5m
12 jaar geleden
Het wordt meestal tenminste vroeger van paardevlees gemaakt.
De hachee uit Limburg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de hachee zuur is, is 't ie niet goed meer!
Het hoofdingrediënt bestaat behalve gestoofd rundvlees bij hachee uit uien en bij goulasj uit paprika.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad
Goulash is van origine een soep en de zwaarder ingedikte versie is een stoofpot, het is een traditioneel Balkan/Slavisch gerecht en de basis bestaat uit bouillon en vlees met toevoeging van paprika(poeder), uien, kummel (karwijzaad) en knoflook.

Hachee is van oorsprong een meer Frans gerecht en in Nederland getypeerd als vooral een Brabants gerecht. De manier van bereiden van Hachee en Goulash lijken op elkaar, beide wordt er rundvlees gebruikt (in meeste gevallen) wat enkele uren op moet staan. Maar de basis is toch net wat anders.
Bij Hachee is de basis vlees, uien en azijn of wijn (om het vlees mals te houden) en op smaak gebracht met laurier en kruidnagel.

Goulash is vaak wat pittiger gekruid dan Hachee maar vaak wel milder doordat er geen zuur gebruikt wordt.