Uien zijn vaak de basis voor veel recepten. Vanwege een uienallergie zou ik willen weten wat nou een goede vervanger is voor de uien in een recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
24.9K

Antwoorden (3)

mijn vrouw word zelfs ziek van uien, maar wat wij vaak als vervanger pakken is prei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest voor de hand liggende vervanger voor uien is prei.
Prei heeft een mildere smaak en zijn minder zuur. Veel mensen die geen uien kunnen eten verdragen prei wel.

Wanneer prei ook een probleem is, kunt je kijken naar opties zoals gebakken komijnzaad, pepers of paprika en misschien asafetida.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede vervanger van ui zou kunnen zijn :
Prei, bosui, sjalotjes of anders (rauw) bieslook.

Als je niet tegen uien kan, zou je voor de pittigheid kunnen denken aan klein beetje chilipoeder, tabasco of sambal.