Ik heb vier rijpe bananen en heel veel fruitvliegjes... Heeft iemand een lekker recept om mijn bananen 'weg' te werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Bananen muffins zijn een gezonde snack na schooltijd voor kinderen. Ze zijn makkelijk te maken en zijn goed in te vriezen. Dus, maak deze in plaats van die bruine bananen weg te gooien!

Klaar in 35 minuten

Ingrediënten:

Porties: 12

200g bloem
1/2 theelepel bakpoeder
1 theelepel baksoda
1/2 theelepel zout
3 grote bananen, gepureerd
150g (witte basterd)suiker
1 ei
75g boter, gesmolten

Bereidingswijze:

Voorbereiding: 10 minuten | Bereiding: 25 minuten

1.Verwarm de oven voor op 180 C / gasovenstand 4. Zet 12 papieren muffinvormpjes in een muffinbakplaat.

2.Meng (door een zeef) de bloem, bakpoeder, baksoda en zout; zet apart.

3.Meng de gepureerde bananen, suiker, ei en gesmolten boter in een grote kom. Meng het bloemmengsel erdoor en mix tot een glad beslag.

4.Verdeel het beslag over de muffinvormpjes.

5.Bak de muffins in 25 tot 30 minuten in de voorverwarmde oven of net zolang totdat de muffins terugveren als je er zachtjes op drukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze (de muffins) zijn al op, inclusief onze vingers trouwens...

Andere antwoorden (9)

Vanille ijs, melk, honing en citroen met die bananen in de blender, en je hebt een heerlijke shake!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was ook het 1e wat in me op kwam :D
Op Internet bbqbanaan intikken dat is zo lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een heeeeerlijk toetje:
Banaan in plakken snijden en bakken in de koekenpan. Tijdens het bakken bestrijken met een beetje honing (dat gaat karameliseren)
Gebakken banaan op roomijs scheppen. Bestrooien met kaneel.
mmmmm!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat klinkt erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook :-) Gemakkelijk en lekker,
banaan niet pellen, maar insnijden.
in de insnijding stop je een paar stukken chocola.
extra lekker is nog wat cointreau er over.
inpakken in alufolie en in de oven.
je eet je vingers er bij op :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe lang in de oven en op hoeveel graden? ( lijkt me lekker... )
Rieneke1
12 jaar geleden
nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik dat niet precies meer weet, ik heb het lang niet gemaakt.
ik dacht een kwartiertje op stand 4.
Minder spectaculair, maar ook erg lekker :

prak de bananen.
Klop eieren schuimig, meng de bananen erdoor, en meng dit met yoghurt. (met een mixer gaat dit het handigst, en wordt het heerlijk luchtig)

Als je van zoet houdt, kan je er een scheutje roosvisé of limonadesiroop doorheen doen. En een scheutje citroensap is ook heerlijk, vooral als je het als toetje maakt, en direct over de bananenprak giet : ze verkleuren dan minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banaan opsnijden en in een aluminiumfolie doen. Amaretto over de banaan gieten en dit geheel even opwarmen in een grillpan of op de BBQ. Dan folie openen en chocolade hagelslag over de banaan strooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banoffee Pie! Dat is een super simpele taart met banaan en toffee. Typ maar eens in bij Google en je zal tal van recepten vinden. Een echte hit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banana Bread (Bananen brood). Een heerlijke cake van (overrijpe) bananen.

Ingrediënten

Porties: 12

250 gr bloem
1 tl baksoda
snufje zout
115 gr boter
115 gr bruine suiker
2 losgeklopte eieren
500 gr geprakte overrijpe bananen

Bereidingswijze

Voorbereiding: 15 minuten | Bereiding: 1 uur 5 minuten

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius / Gasovenstand 4. Vet een bakblik (23x13cm) lichtjes in.

Meng de bloem, baksoda en zout in een grote kom.

Meng de boter en bruine suiker in een aparte kom door elkaar. Roer de eieren en geprakte bananen erdoor totdat alles goed gemengd is. Giet het bananenmengsel bij het bloemmengsel en roer door elkaar. Giet het mengsel in de cakevorm.

Bak 60-65 minuten in een voorverwarmde oven. Als je een prikker in de cake steekt die er schoon weer uitkomt, dan is de cake klaar. Laat 10 minuten afkoelen en haal de cake dan uit de vorm en laat hem op een rooster verder afkoelen.

Lekker!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichtbruine basterdsuiker met wat boter op zacht vuur al roerend laten karamelliseren. Dit wordt erg heet, dus kijk uit met je vingers. Het beste kan je nu schuin gesneden plakjes banaan erin doen en de pan schudden zodat ze met de karamelsaus bedekt worden.

Daarvoor heb je al een blikje kokosmelk door een pak zachter geworden vanilleijs geroerd en weer laten bevriezen.

Dit kokosroomijs is heerlijk samen met de gekaramelliseerde plakjes banaan.
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Klopt! Ik heb het een paar dagen daaruit gemaakt, omdat ik ook bananen had liggen en fruitvliegjes. Oók een blikje kokosmelk en ijs heb ik wel altijd in de vriezer. Dan is 1+1 dus 2!Wij vonden het erg lekker, dus vandaar . Bedankt, nu hebben we er een foto bij.
amc
12 jaar geleden
Toch geen foto zie ik net. Helaas!