Wat is ongeveer de verhouding qua tijd tussen een heteluchtoven van de combimagnetron en een gewone oven?

Op de verpakking van de mini lasagnettes die ik wil klaarmaken staat alleen de tijd voor de gewone oven vermeld. In de heteluchtoven van de combimagnetron lukt het ook wel pasta's enz. te maken maar ik vind de tijd bepalen altijd lastig. Ik kijk nu en dan wel of e.e.a. gaar is maar ik vind het toch lastig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Het beste antwoord

Een combimagnetron heeft heel vaak een oven met grill, dus check even goed of je er een soort ventilator in hebt zitten. Dan heb je echt hete lucht.
Een hete lucht oven is warmer dan een gewone oven. Lasagnette maak je meestal in een oven op 200 graden C. In een hete luchtoven is dan 180 graden C. voldoende.
Is de baktijd 45 min. dan is het vaak 10-15 min. eerder klaar in een hete luchtoven.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, nu weet ik tenminste de oventijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu weet ik de oventijd. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Gewone oven: Heteluchtoven/Combimagnetron:
50°C 45°C
100°C 90°C
125°C 115°C
150°C 135°C
175°C 155°C
200°C 180°C
225°C 200°C
245°C 220°C
260°C 235°C
275°C 250°C

Een heteluchtoven komt overeen met een combimagnetron .