Bestaan er gerechten waarin uitwerpselen van mensen of dieren zijn verwerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles kan lekker gemaakt worden met kruiden en specerijen,
maar men gaat niet zeggen wat er in zit, dit wekt afkeer
als men een slagroomtaart zwart zou maken(kleurstof) en men liet de mensen kiezen tussen de witte en de zwarte slagroomtaart, kiest 99 % voor de witte omdat zwarte slagroom, ook al smaakt hij het zelfde, niet in de toom valt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de uitwerpselen van een mens kan een lichaam niets mee, want anders wat het geen uitwerpsel. Dus waarom een gerecht hiervan. Van dieren is wel mogelijk. Als je geen vegetarier bent dan zul je zeker uitwerpselen van dieren (kippen, koeien, varkens) binnen hebben gekreen. Wie garandeert dat dit niet in gehakt zit.
flyingcrow
12 jaar geleden
Interessante vraag!

Antwoorden (8)

Indirect wel.

Er zijn mensen die insecten eten. Ze halen echt niet eerst de ontlasting uit die insecten voordat ze bereidt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wat dacht je van kaas. Madenkaas is een extreem voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, Kopi Loewak of Civetkoffie is de duurste koffie ter wereld. De hoge prijs wordt niet veroorzaakt doordat de gebruikte koffiebessen zelf zo zeldzaam zijn, maar door het zeer speciale productieproces. Kopi is het Indonesische woord voor "koffie" en Loewak is de lokale naam voor deze civetkatachtige die de rauwe rode koffiebessen eet.

De koffiebes wordt verbouwd op plantages. Hier wordt deze gegeten door de loewak, een civetkatachtige. Het vruchtvlees wordt verteerd, maar de pit blijft intact en passeert het maag-darmkanaal. Door fermentatie krijgt deze zijn geliefde exquise smaak. De pitten worden hierna teruggevonden in de ontlasting van de kat. De pitten worden vervolgens gewassen. Om de smaak zoveel mogelijk te behouden, worden de pitten meestal licht geroosterd. Aangezien de ontlaste bessen moeilijk te vinden zijn, is de prijs zeer hoog en heeft de koffie een exclusief karakter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koffiegerecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De smaak komt door de fermentatie, maar er wordt geen poep aan het product zelf toegevoegd. Het wordt er zelfs van afgewassen.
Ja geitenkeutelkaas, een Nederlandse specialiteit van vroeger die nu verboden is maar nog wel illegaal wordt geproduceerd is een goed voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is geitenkeutelkaas? Ik heb het op i.net gezocht maar heb niets gevonden! Will je iets meer over zeggen aub?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet schapenkeutelkaas zijn volgens mij. Ik meen dat geitenpoep daar niet geschikt voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is iedergeval stront wat je zit te kauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was de vraag toch? Alleen wat subtieler gesteld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat er zo iets bestond. Ik weet ook niet of ik het had willen weten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef het ook niet maar ze lieten het zien bij de keuringsdienst van waren (NL 3) is een noord hollandse specialiteit van vroeger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare jongens, die Noord-Hollanders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen geeft ook precies aan waar het om gaat. Het gaat niet om de poep, maar om een bacterie of schimmel in de poep die de kaas vervolgens gaat afbreken en zachter maken. De poep wordt er niet ingedaan vanwege de poep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enige goede antwoord tot dusver, want bij de bereiding wordt poep verwerkt.
Ik weet niet zeker of speeksel ook onder uitwerpselen valt, maar in de klassieke Chinese keuken eet men graag vogelnestjessoep. Deze nestjes zijn afkomstig van een speciaal soort zwaluwen die hun nest bouwen met hun eigen speeksel bij wijze van cement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blad / luizenhoning is afkomstig van de zoete luizen ontlasting waarin zich veel suiker bevindt. Ook wel mierenhoning genoemd.
http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopic.php?f=12&t=15612
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het nog gebeurd,maar het bemesten van bloemkool wordt ook met [koeien]mest gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bemesten wordt de mest niet in een gerecht verwerkt hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,maar het wordt er wel overheen gestrooid en je ruikt het ook als je bloemkool kookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: Misschien wat kort door de bocht maar uiteindelijk eten we elkaars poep. Vroeger gooide mijn vader paardenmest over de aardbeienplanten. Kreeg je zulke grote en vooral lekkere aardbeien van. En de boeren, die gieren voort. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het,het wordt dan wel gewassen als je het gaat eten,maar er is toch stront overheen gegaan om het gewas te laten groeien. Dank je voor de +
een 'verse' lauw warme frikandel...