Verzoek om recept?

Ik wil een ovenschotel maken met de volgende ingrediënten:

Aardappel
Ui
Knoflook
Champignons
Aubergine
Courgette
Paprika
Tomaat
Prei

Het lijkt me dat dit allemaal goed samengaat, maar hoe pak ik dit aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak aardappelpuree van de aardappels en knoflook: 1,5 kilo aardappelen zout 2 deciliter melk 50 gram boter nootmuskaat 2 teentjes knoflook 200 gram geitenkaas Schil de aardappelen, was ze en snijd ze in blokjes. Kook de aardappelen in een ruime pan met water en zout in 20 minuten gaar. Verwarm intussen de melk en boter in een pannetje. Giet de aardappelen af en laat ze droog stomen. Stamp de aardappelen fijn en voeg al roerend de hete melk en boter toe. Breng het op smaak met zout en nootmuskaat. Pel de knoflook en pers hem boven de puree uit. Verkruimel de geitenkaas erboven en meng het goed door elkaar. (Je kunt de geitenkaas weglaten). Roerbak de champignons, aubergine, courgette, paprika, tomaat en prei. Doe hier zout en peper en eventueel wat gedroogde Italiaanse kruiden doorheen. Doe dit in een ingevette overschaal en doe daar de aardappelpuree bovenop. Maak met een vork ruitjes in de aardappelpuree. Doe de schotel 20 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden. Daarna nog 2 minuten onder de gril voor een mooi bruin korstje. (Eventueel wat klontjes boter op de puree doen en wat paneermeel). Toegevoegd na 1 minuut: Ik gebruik dit recept zelf ook om restjes groenten op te krijgen. Je kunt er ook nog vlees doorheen doen.

Laagjes maken van alles maar de bovenste laag is plakjes aardappel. Dan in de oven op 180 graden voor een half uurtje of iets langer. (Hou dat even in de gaten), en dan: eet smakelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100