Wat is een goede vervanging voor couscous in het recept van quorn met broccoli van Ah??

Ik ben lekkere recepten aan het opzoeken in de app van de Ah en toen kwam ik de quorn met broccoli tegen. Ik lust alleen geen couscous dus vroeg me af of in plaats daarvan rijst of pasta ook goed is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Antwoorden (5)

Rijst is een prima vervanger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb even het recept bekeken en pasta kan er ook prima bij.
http://www.ah.nl/recepten/voor-elke-dag/recept?id=742176
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bulgur gebruiken, gebroken, gestoomde en daarna weer gedroogde tarwe. Dan zit je qua smaak en regio nog dichtbij het oorspronkelijke recept. Ik vind het zelf veel smakelijker dan couscous en het kan eigenlijk niet mislukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je dat kopen in de supermarkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed gesorteerde supermarkt verkoopt bulgur maar natuurvoedingswinkels of Turkse en Marokkaanse winkels hebben het zeker.
Je zou quinoa kunnen proberen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ganzenvoet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilvervliesrijst, lekker smaakvol en gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou 'Tarly' kunnen gebruiken, dit is in de meeste supermarkten net zo te koop als couscous en heeft er veel van weg, maar smaakt toch anders.

Het lijkt me ook lekker om de chinese (eier) mie te gebruiken.
Van te voren even garen in gezouten water ( zijn maar enkele minuten) en uit laten lekken en wat af laten koelen.
Dan in een wok of hapjespan wat olie verwarmen en er een fijngenipperd pepertje, knoflook en stukjes gedroogde tomaat in fruiten zonder dat het echt bruin wordt. Het gaat meer om de smaak aan de olie. Spoel dan even wat water over de noodles en maak ze los met je vingers. Doe ze nu bij de geurende olie en bak snel even tot alles vermengd en heet is. Lijkt me erg lekker bij de broccoli-quorn. Als ik pasta zou nemen , zou ik kleine vormpjes nemen zoals schelpjes pasta. Ik vind altijd dat pasta die dikker is echt saus nodig heeft. Rijst kan natuurlijk altijd.
amc