Wat is wholemeal flour?

Hallo, ik wilde graag apple crumble maken. Ik kwam op youtube een filmpje tegen waar de vrouw wholemeal flour gebruikt en normale 'flour' . Wat is wholemeal flour in nederland? En weten jullie misschien nog een simpeler recept voor apple crumble?

Dankjewel!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Antwoorden (4)

Letterlijk: volkoren meel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is hetzelfde als gewone bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wholemeal flour is tarwemeel waar de vezels en kiemen niet uitgehaald zijn, dus volkorenmeel. Gewoon tarwemeel is geraffineerd.
Een eenvoudig recept voor appelkruimeltaart:

4 à 5 appels
kaneel
250 gram bloem
200 gram (riet)suiker
150 gram havermout
200 gram gesmolten boter

Schil de appels, snijd ze klein en bestrooi ze met kaneel.
Meng alle ingrediënten behalve de appels.
Vet een springvorm in of bekleed hem met bakpapier.
Bekleed met driekwart van het kruimelbeslag de randen en de bodem van de springvorm.
Doe de appels erop en strooi de rest van het kruimelbeslag erover.
Bak de taart een uur in de oven op 175 graden.
Amadea
12 jaar geleden
Wholemeal flour is volkorenmeel. Dat heeft iedereen al aangegeven en is gewoon goed geantwoord.

Een simpele en lekkere apple crumble;

Verwarm de oven voor op 190 graden C.

Vet een ovenschaal in en verdeel hier 4 appels in schijfjes
(geschild en geboord) over, die je vermengd hebt met 100 gr. bruine basterdsuiker.
Meng in een ruime kom 125 gr. gewone witte bloem, 150 gr. rietsuiker, 1 theel. kaneel en een snufje zout.
Smelt 2 eetl. boter en doe dit in een kommetje. Doe er 1 losgeklopt ei bij en klop dit samen op.
Roer dit nu door het meelmengsel en verdeel alles gelijkmatig over de appels.

Bak de crumble 30-40 min. in het midden van de voorverwarmde oven tot de bovenkant goudbruin en krokant is.

Het is ook erg lekker om de appelschijfjes te vermengen met ahornsiroop (maple syrup) en 60 gr. bloem te vermengen met 40 gr. havermoutvlokken, 5 eetl. donkerbruine basterdsuiker en een snufje zout. Geen gesmolten boter met ei, maar wrijf dan 125 gr. boter met je vingers door het bloemmengsel tot het kruimelig is.
Bestrooi de appels dan met het kruimelmengsel.
Deze smaakt ook heerlijk!
amc