Als je echt wilt wokken, dan is dit ruim onvoldoende :D Een echte wok wordt ook [of zelfs: vooral] aan de zijkanten heet. Dat gebeurt hier nauwelijks. Als oplossing heb ik voormezelf een gietijzeren wok gekocht. Deze kan je heel heet laten worden. Nadeel: Je moet je eten er uit halen zodra het gaar is, want de pan koelt niet snel af
De gaspit is uitstekend geschikt om op te wokken,je hebt bij dit fornuis echter een forse min punt.Als je een beetje behoorlijke wokpan hebt.Dus van normale afmeting,zul je de andere pitten niet meer kunnen gebruiken om een sausje of zo.
Mijn wok is 30,5cm.
Heb jij dit fornuis ook? Welke wok gebruik jij?
15 August 2011 18:31
Nee ik heb zo'n 5pits gasfornuis met in het midden een wokbrander.Is wel zo'n zelfde grote pit als op jouw foto, en mijn wok is even groot als die van jouw. Ik heb een gietijzeren en het bak goed op die pit. Ik heb in de winkel gewoon een wok op het gasfornuis gezet om te kijken hoeveel ruimte ik nog over had voor de andere pannen.Misschien voor jou ook handig om even te doen want ons viel dus op dat je op veel gasfornuizen buiten de wok geen andere pannen meer kwijt kunt. Succes met je aankoop.
16 August 2011 03:20
Dank je. Een 5 pits is voor mijn onmogelijk. Daar is geen ruimte voor (zit in een huurflat). En op mijn huidige, dan kan ik op het tegenovergestelde pit nog iets kwijt. Ik ga in de winkel wel even kijken of het een echte wokbrander is met meerdere ringen. In de officiele specs geven ze aan van niet.