Welke smaakverschillen zijn er tussen de rode en gele paprika?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gele is zoeter.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gele-rode-groene-paprika-behalve.40005
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die had ik gezien. Maar geeft geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gele vind ik wat zachter van smaak, rode heeft een wat opvallendere en sterkere smaak. Rauw tenminste, verhitte paprika eet ik nooit.
Maar ehm, is dat niet iets dat je gewoon zelf moet gaan proeven? ;)

Het beste antwoord

De gele paprika is iets zoeter. De rode is nauwelijks zoet te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind rode paprika echt wel zoet hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Mijn smaakpapillen vertellen mij dat de rode paprika zoeter is dan de gele. De gele paprika smaakt frisser en is sappiger. Bij paprika's is de stelregel: hoe roder hoe zoeter. De groene paprika is het minst zoet.
Amadea
12 jaar geleden
De oranje paprika is de zoetste.
Persoonlijk vind ik de rode iets scherper dan de gele. De gele vind ik zachter van smaak en veel lekkerder om bijvoorbeeld soep van te maken. Ook in salades vind ik die lekkerder. De rode is nogal overheersend. Daar zit een bepaald smaakje aan dat hoort onmiskenbaar bij de rode paprika. Maar ik denk dat er ook meerdere rassen en dat er wat verschillen zijn. Bij de pakketjes met 3 kleuren is het wel zoals ik heb beschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zoetste paprika is de rode puntpaprika.
Naar mijn smaak vind ik de oranje de zoetste van de grote paprika's.
De rode is wat pittiger dan de gele- en oranje paprika. toch is die ook nog zoeter dan de groene. Deze laatste is het kruidigst om mee te koken in stoofschotels bijv.
De gele soort heeft een frissere smaak dan de rode paprika. Toch doen beide soorten het goed in zowel salades als in warme gerechten.
amc
12 jaar geleden
Rauw gegeten vind ik rode paprika's de zoetste, die zijn ook het rijpste. De gele zijn een beetje minder zoet maar ook lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE Rode is wat heter dan de gele die is zoeter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaken verschillen natuurlijk maar mijn groenteboer zegt dat gele paprika's wat zoeter zijn dan de rode.