Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn combimagnetron regelmatig afslaat als ik aan het koken ben?

Na enkele minuten kan ik hem dan weer inschakelen.
Ook piept hij regelmatig als hij uitstaat maar de stekker nog wel in het stopkontakt zit. Het gebeurt regelmatig dat hij al minutenlang uitstaat en hij nog gaat piepen.
Kan het zijn dat de hitte niet goed weg kan. Ik laat de achterkant en de zijkanten zoveel mogelijk vrij staan. De magnetron is pas 2,5 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je hem niet meteen na het aanslaan weer aan kan zetten, lijkt het me toch dat er ergens in het elektronische gedeelte niet helemaal lekker zit.? Als het om elektrische apparaten gaat, heb ik deze tip gekregen van iemand die er wel verstand van heeft: Uitvallen? Dat kan, maar dan moet je hem wel weer meteen (snel) aan kunnen zetten.

Als het echt een tijd duurt voordat het weer werkt, kun je beter eerst het apparaat (laten) checken voordat je het weer/verder gebruikt. Elektronische defecten in apparaten kunnen voor brand zorgen, wees er voorzichtig mee. En al helemaal omdat hij regelmatig afslaat. :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als dit gebeurd als je de ovenfunctie gebruikt kan het aan het volgende liggen:

Je hebt eerst een hoge temperatuur ingesteld bijvoorbeeld 200 graden. Even daarna bepaal je dat het toch op 180 graden moet. De oven is dan te heet en slaat automatisch af. Dat doet die van mij tenminste wel. Hij geeft dan een g aan in het display. Ik moet dan even wachten tot hij iets is afgekoeld en dan doet hij het weer.

Welk merk is het?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kook je misschien elektrisch? Dan zou het misschien kunnen zijn dat er te veel stroom ineens wordt verbruikt en daarom de magnetron afslaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding