Wat zijn lekker goedkope en makkelijke wok gerechten?

Geen bami/rijst/spaghetti of mi. Graag iets met aardappelen/groente en vlees erin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Antwoorden (7)

verzinsel van me zelf
geb krieltjes met ui en brokolie en spekjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recept dat in een kwartiertje klaar is:
groentepakket voor de wok (in de supermarkt te koop)
kleine ronde aardappeltjes.
vlees naar keuze (kipstukjes is het lekkerst).
woksaus.

- Bak het vlees in de wok.
- Gooi de aardappeltjes erbij zodra het vlees gaar is.
- Voeg de woksaus en de groente toe en goed doorroeren voor nog circa 5 minuten.
- Klaar!
12 jaar geleden
Gewon je fantasie gebruiken.
De truc van wokken is : hoe fijner je de ingrediënten snijdt, hoe eerder ze gaar zijn. De kunst zit hem er dan in ingrediënten met verschillende 'gaartijden' zo te snijden, dat ze toch allemaal tegelijk klaar zijn.

Lekker is : vlees in blokjes snijden en kruiden
Groenten in passend formaat snijden. (eigenlijk zijn alle niet-bladgroenten daarvoor geschikt, maar ook met sommige bladgroenten kun je goed wokken)
Aardappels in kleine blokjes en eventueel voorgegaard (in magnetron of kookpan of aparte bakpan). Krieltjes uit een pak wil ook goed.

Vlees aanbakken in de hele olie., Uit de wok scheppen.
Aardappels in de wok, ca. 3-5 minuten wokken
Groenten erbij en 3-5 minuten meewokken, zorg dat het vocht zo veel mogelijk weg is.
Vlees erbij en nog 1-2 minuten wokken.
Eventueel (niet verplicht) Afwerken met een lekkere saus (woksaus, chilisaus, ketjap oid) en opdienen.

Je kunt eindeloos variëren met de soort en kruiden op het vlees, nog eindelozer met de groenten, en die aardappels, ach, dat is alleen maar om het een beetje af te maken. De meeste pasta's en rijst/granensoorten (denk ook eens aan tarly of spätzle) zijn heerlijk om mee te wokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groente-, vlees- en aardappelgerecht: Lekker & makkelijk!

Voor 2 personen

Wat heb je nodig?

750 gram krieltjes
2 varkensfiletlapjes, in blokjes gesneden
1 courgette, in blokjes gesneden
½ theelepel gedroogde salie en/of rozemarijn
6 gedroogde tomaatjes, in reepjes gesneden
2 eetlepels olijfolie

Bereidingstijd: 20 minuten

Wat moet je doen?

Kook de krieltjes in een pan met water tot ze bijna gaar zijn. Haal ze uit de pan en laat ze even afkoelen terwijl je het vlees en de groente voorbereid. Verhit in een wok de olijfolie en bak de vleesblokjes gaar op hoog vuur tot ze mooi bruin zijn. Voeg vervolgens de courgette, salie/rozemarijn en de tomaatreepjes toe en bak deze een paar minuten mee. Schep het vlees en de groenten uit de wok en roerbak de krieltjes 3 minuten in de al voorverhitte wok. Doe daarna het vlees en de groenten weer terug in de wok en breng het geheel op smaak met zout en peper. Verdeel het vervolgens over twee borden. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat wij erg lekker vinden is een zak chinese roerbakgroenten wokken met eventueel wat kipfile erdoor

die rol je dan in een wrap met chilisaus
of andere saus naar smaak

echt heerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
lekker, ook eens proberen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede tip+
Varkensvleesreepjes/-blokjes marineren met gyroskruiden bestrooien (kant en klare kruidenmix) rode uienringetjes erbij doen en wat olie. Alles vermengen en even laten intrekken. Wok verhitten, vlees lichtbruin bakken, stukken of reepjes rode paprika even meebakken en alles eruit halen. Voorgekookte aardappelplakjes in wat olie in de wok bruinbakken, het vlees er weer bij en alles omscheppend doorwarmen. Erg lekker met knapperig Turks brood en tzatziki.

Ik koop zelf het liefst varkenslapjes ( geen filet) met wat vet dus en snijd die zelf in reepjes die wat groter zijn dan die je kant-en-klaar koopt. Het lijken dan meer dungesneden langwerpige plakjes.
amc
12 jaar geleden
Steel prei, beetje broccoli, paprika geel en rood, spekjes, krieltjes en champignons. Voorsaus door de groente kun je chilisaus gebruiken