Hoe hou ik het gehakt zacht als ik saucijzenbroodjes maak ?

Ik ben gek op saucijzenbroodjes maar als ik ze zelf maak word het gehakt erin droog en hard.
Ik haalde vaak de saucijzenbroodjes bij mijn vaste bakker maar die is ermee gestopt.
Het gehakt wat in zijn saucijzenbroodjes zat was altijd heel erg zacht en sappig.
Hoe kan ik het gehakt ook zo zacht en sappig houden ?
Moet ik een bepaald ingrediënt toevoegen daarvoor ofzo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Antwoorden (2)

http://www.youtube.com/watch?v=Z86_NkBz1gk

Door half- om gehakt te nemen, ei erdoor te doen, gebakken uitjes met het vet en te binden met wat paneermeel, is het al minder droog dan met rundergehakt.
In het filmpje zie je al wat ik bedoel. Ik zou er alleen geen sambal in doen, maar dat is mijn smaak.:)
Maar een beetje ketjap manis of ketchup zou ook een optie zijn,
amc
12 jaar geleden
Meng een paar druppels olijfolie door de gehakt,je zal zien dat het dan niet zo uitdroogt.