Kent iemand recepten voor als je geen keuken hebt, dus alleen rauwe producten en niks koken etc ?

Toegevoegd na 54 seconden:
Mn borden en bestek etc zijn van camping kwaliteit. En heb n budget.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rauwkost en fruit, verder komt mijn fantasie niet. Je hebt toch kleine gasflesjes?? Of neem anders een skottelbraai mee....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een kookboek macro-biotisch eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wel een waterkoker hebt, kun je best nog wel wat koken. Water hoeft nl. niet altijd aan de kook te zijn om iets te "koken". Gewoon water koken, in een pan o.i.d. doen, spul wat je wilt koken erbij en dan warm houden door een slaapzak of zo er omheen te wikkelen. Met rijst bijv. kan dat heel goed. Of een elektrisch kookplaatje regelen, had ik ook toen ik pas op mezelf woonde, maar dan begint 't al al gauw weer een beetje op een keuken te lijken.

Het beste antwoord

(ijsberg)Sla, komkommer, tomaat, kaas (liefst geitenkaas), noten en bij voorkeur een dressing (honing/mosterd).
Lekker fris, snel klaar, en voedzaam genoeg.
Je zou er brood bij kunnen doen (zelfs droog brood gaat hier prima bij).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

* Spercibonensalade met corned beef
Blik spercibonen, zure uitjes erdoor, wat ketchup of BBQ saus uit een flesje en dan stukjes corned beef erdoorheen. Is lekker met geroosterd brood maar smaakt ook prima met rijst en pasta.

* Maissalade
Blikje mais, blikje tonijn in pikante saus of tomatensaus (of gerookte kip, surimi, salami of ander koud vlees of vis), blikje spercibonen, tomaat, gesnipperd uitje. En als dressing iets van ketchup of curry en voor en frissere dressing creme fraiche met mosterd

*wraps kan je met bovenstaande salade vullen. Dan kan je liezen met of zonder mais.

* Wraps kan je ook vullen met roomkaas en gerookte zalm en naar keuze wat sla, tomaat, komkommer etc erbij doen

* Bruine bonen salade
Blik bruine bonen(uitgelekt), paprika in blokjes, ui gesnipperd, parten tomaat, komkommer in blokjes en dan vis of vlees erdoor (gerookte kip, surimi, cornedbeef, rookworst, salami, blikjes vis of ander kous vlees)
Als dressing ketchup of curry of creme fraich met mosterd

Zo kan je heel wat varieren met dingen die je makkelijk op voorraad kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel raw food recepten zijn geschikt om te maken als je niet kan koken ed. (sommige gebruiken speciale keukenapparaten, maar veel recepten zijn wel geschikt).
Bij rauw denk je waarschijnlijk alleen aan salades, maar binnen de raw food recepten vind je nog veel meer rauwe gerechten, zoals soepen, hartige taarten, taarten en koekjes.
Ingrediënten die je goed rauw kan gebruiken zijn oa. groente, fruit, noten, zaden, zelf gekiemde peulvruchten/ granen.

Een heel leuk Engelstalig raw food receptenboekje dat je grati legaal mag downloaden van de makers: http://jonsiandalex.com/recipes

Nederlandstalige websites met raw food recepten: http://rawfood-nederland.nl/recepten.php
http://rawsuperfoods.nl/nl/recipes/
http://www.rawfood.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=22&Itemid=93

Daarnaast kan je natuurlijk ook alle voedsel eten die door de fabrikanten al bereid of verhit zijn, zoals kant-en-klare maaltijden die je niet hoeft op te warmen, blikjes groente en peulvruchten, gebrande noten en zaden, etc.