Wat voor lekker gerecht kan je met paprika maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chips!

Het beste antwoord

Hier een link van Allerhande voor 415 recepten met paprika.

http://www.ingredienten.nl/recepten/paprika

Ikzelf vind gewoon gehalveerde paprika's gevuld met gehakt en dan strooikaas erover en dan in de oven altijd weer lekker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gevulde paprika, je hebt er dinge van van honig ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde paprika. Bijvoorbeeld van deze link

http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/gevulde-paprika/gevulde-paprika-tzatziki
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker rooster op de bbq.

Pak drie kleuren paprika, snijd ze in grote stukken. Zaadjes verwijderen. Leg ze op de bbq (met vruchtvlees benenden) en rooster ze tot ze zwart zijn. Laat ze afkoelen in een zakje 10 min. Verwijder de schil. Doe er vervolgens een marinade van olie peper zout evt knoflook en tijm en basilicum over. (of wat anders wat je lekker vind)

Lekker als bijgerecht.

Toegevoegd na 47 seconden:
Niet helemaal zwart, maar zwarte stukken erop:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ratatouille!
Als je eenmaal de film gezien hebt, moet je dit ook gegeten hebben;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paprika salade.

3 verschillende kleuren paprika's schoonmaken, zaadjes verwijderen en in kleine stukjes snijden.
1 ui versnipperen, en door de paprika mengen.
Een knoflook dressing toevoegen, en je hebt een simpele maar lekkere en niet te vergeten een gezonde salade.
Die er kleurrijk en fris uitziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie kleuren paprikasoep.

Snijd een stukje van iedere paprika in kleine blokjes voor de garnering. Verhit de olijfolie in een grote pan en bak de ui en knoflook even aan. Voeg de paprika’s en de bouillon toe, breng aan de kook, temper het vuur en laat 10 minuten trekken. Maak de soep fijn met een staafmixer. Verdeel over 4 kommen en garneer met de blokjes paprika.

Toegevoegd na 1 minuut:
Benodigdheden:
•1 rode, 1 gele en 1 groene paprika
•1 el olijfolie
•1 gesnipperde ui
•1 teentje knoflook, fijngehakt
•1 l groentenouillon

Toegevoegd na 3 minuten:
Op deze site staan nog meerdere recepten met paprika.

http://www.colourfultaste.nl/paprika_nl/recepten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind paprika héérlijk om te gebruiken als dressing voor een salade. Als je de paprika door de blender gooit, met verse knoflook en verse of gedroogde basilicum, en eventueel nog azijn en/of andere kruiden, heb je een waanzinnige dressing, en smaakt je salade lekker zoet.

Ik vind paprika ook heel lekker om gewoon zo rauw uit de hand te eten, zoals je met een appel ook doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het trouwens over rode paprika, hoewel oranje en gele denk ik ook wel zouden kunnen, met groene zou ik dit niet zo snel doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gegrild (samen met courgette, aubergine, tomaat, ui...) en dan door de couscous! Munt. Rozijnen. Noten. Kruiden. Klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paprika's met champignons en spek;

Snijd paprika's in grove stukjes.
Borstel champignon schoon en snijd ze in plakjes.
Snijd tomaten uit blik fijn en bewaar het sap.
Verhit olie en bak hierin blokjes rookspek knapperig, voeg de paprika toe met uitgeperste knoflook, de tomaten, het sap en de champignons.
Bak al roerende 5 min. op matig vuur.
Voeg er wat vleesbouillon (tablet) aan toe, zout, versgemalen peper en gehakte basilicum of dille.
Laat op laag vuur afgedekt 3-4 min. pruttelen.
Voeg van het vuur af een paar eetl. zure room toe en verwarm al roerende tot de saus dikker wordt.
Serveer meteen!

Dit smaakt erg lekker met gepocheerde kabeljauw of schelvis. Het lekkerst is het dan om rode en/of gele paprika's te nemen.

Spaghetti met paprikasaus;

Snijd 2 rode paprika's in reepjes en bak ze in wat olie, 5 min. op matig vuur.
Doe er de inhoud van 1 blik tomaten bij met sap, 1 fijngehakt ansjovisfiletje, 1 teen fijngehakte knoflook, 2 eetl. gehakte peterselie en evtl. enkele ontpitte zwarte olijven. Roer alles goed door elkaar en laat de saus ca. 8 min. pruttelen. Lekker is het om er dan een fijngesneden groen pepertje , zonder zaadjes, aan toe te voegen met een mespunt zout en suiker.
Doe de warme spaghetti in een warme schaal en schud om met enkele stukjes boter. Giet de saus erover en serveer.
amc
12 jaar geleden
Pasta met rode tomatensaus, gehakt, rode peper en een rode paprika! Simpel te bereiden maar erg lekker en spicy!