Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar koop ik de in Nederland minder bekende vissoorten?

Heb in Frankrijk zoveel vis gegeten die ik hier nog nooit had gezien dus wil daar nu ook nog van kunnen genieten..maar behalve de "standaard"soorten kom ik ze hier nergens tegen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Rotterdam zit Schmidt Zeevis, je kunt daar bijna elke vis kopen die er bestaat. Soms wel op bestelling...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waar woon je ? Probeer de Albert Cuypmarkt !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas.. in het zuiden..dan wordt het wel een heel duur vissie!
:-)
Je zou de sligro kunnen proberen. Die hebben goede verse vissoorten. Anders de makro. Voor beide heb je wel een pas nodig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vis is een kopersmarkt. Als er onvoldoende vraag is, dan blijf je als (groot)handel ermee zitten. De Sligro koopt iedere week in op de grote markt in Parijs, dus daar ligt het niet aan. Ten tweede kun je niet over Frankrijk spreken. Ik heb 12 jaar in het Zuiden gewoond en kon dus veel Middenlandse Zee vissen kopen, maar andere vissen eigenlijk alleen in diepvries. Ik denk dat in Noord Weest Frankrijk precies het omgekeerde geldt. En ten derde: Fransen zijn nu eenmaal lekkerbekken en beseden een groter deel van hun inkomen aan eten.
Het hangt dus af van vraag en aanbod
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga naar een visafslag
als particulier kun je daar ook kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding