Wat is een lekker recept voor een turks brood?

Heb een pide gekocht,Is ie b.v. ergens mee te vullen?

12 jaar geleden
in: Koken
3.2K
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden!

Het beste antwoord

Vullen met tonijnsalade/sla/komkommer, bijv.
Maar nog lekkerder:
vullen met rul gebakken gehakt of stukjes kipfilet met shoarmakruiden/paprikareepjes/ui en knoflook.
Verder eten als een shoarmabroodje, dus met sla, saus, komkommer, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
gedaan,was lekker!

Andere antwoorden (5)

Doormidden snijden horizontaal en maak er een pizza van even in de oven mmmmmmmmmmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kipshoarma met Turks brood.

Ingrediënten:
1 dubbele kipfilet
1 Turks brood
1 zakje shoarmakruiden (Silvo)
1 zakje ijsbergsla

Bereidingswijze:
De kipfilet in reepjes snijden en kruiden met de shoarmakruiden. Dit 15 minuten in laten trekken en daarna bruin bakken in de koekenpan. Het Turks brood in 4 a 6 stukken snijden. Doe er een beetje ijsbergsla op en vervolgens de gebakken kipreepjes. Serveren met uiensaus, komkommersaus en/of knoflooksaus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk met tzatziki (1) of met een koolsalade (2)

(1) 4 eetlepels Turkse yoghurt mengen met een teentje knoflook, wat geraspte komkommer, scheutje citroensap en wat zwarte kummel (en evt. wat zout en peper naar smaak)

(2) wat witte kool schaven (een handvol), flinke scheut witte wijnazijn met citroensap en een snuf peper, wat inmaakkruiden in een theefilter erbij en dit dan 3 uurtjes laten intrekken en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snipper een ui en fruit met knoflook in wat olie. Doe er rundergehakt bij, zout, peper, ketjap, sambal badjak als je dat lekker vindt en rul het gehakt. Doe er op het laatst wat taugeh door en/of cougetteblokjes. Even iets garen en dan van het vuur af.
Snijd de bovenkant dun van het brood af en hol het iets uit, bestrijk de bodem met een mengsel van knoflook en olie en doe het gehaktmengsel erop.
Ruim bestrooien met geraspte kaas en ca. 30 min. bakken in een voorverwarmde oven van 175 gr. C.

Ook lekker bij de thee;
Snijd Turks brood in repen van ca. 1-2 cm.dik.
Besmeer ze met boter en bestrooi met een mengsel van suiker en kaneel. Leg ze op een bakplaat en bak ze in 10-12 min. goudbruin in een voorverwarmde oven van 200 graden. Bestrooi opnieuw met suiker/kaneel en serveer ze warm.
amc
12 jaar geleden
wat ik meestal doe
- een helft met mayo besmeren
- twee blikjes tonijn erop, verspreiden
- uien in ringen erop
- zwarte olijven erop
- peper en zout eroverheen
- eventueel in de oven 5 a 10 mins
mmmmm
Bronnen: